انتخاب عنوان و متن مناسب در صفحات فرود

Images
Images
Images
Images

انتخاب عنوان و متن مناسب در صفحات فرود

  • مقالات
  • 1,926 بازدید

در مطالب قبل با صفحات فرود و انواع آن در طراحی سایت آشنا شدیم و در این مطلب در مورد طریقه انتخاب عنوان صحبت خواهیم کرد. صفحه فرودی که به بهترین شکل طراحی شده باشد یک پله فراتر از زبان پیش می رود و و سریعا با بازدید کننده ارتباط برقرار می کند ( که تقریبا مهم ترین دلیل ایجاد صفحات فرود هم همین است ) .

 

چگونه یک عنوان عالی بنویسیم ؟

مهمترین عاملی که هنگام طرح و آماده سازی عنوان باید مورد توجه قرار گیرد این است که در بسیاری از موارد ، بازدیدکنندگان ممکن است شناخت کافی از شمانداشته باشند یا اصلا شما را نشناسند . عنوان می بایست شما را به مشتریان بشناساند و این کار باید به خوبی انجام شود .

سه روش برای نوشتن عناوین صفحات لندینگ در طراحی سایت وجود دارد :

1- یک سوال بپرسید : " آیا یک پرینتر با سرعت پایین ، تولید و سوددهی شما را تحت تاثیر قرار می دهد ؟"

2- از مزایا صحبت کنید : " پرینتر های ما صرفه جویی می کند " .

3- مشکلی را حل کنید : " دیگر لازم نیست منتظر بمانید . فقط دکمه print را بفشارید و آن ( پرینتر) پرینت خواهد گرفت "

 

 

فارغ از روشی که شما به کار می گیرید ، موارد کلیدی ای وجود دارد که شما باید در هنگام نوشتن یک عنوان برای صفحه فرود مدنظر قرار دهید :

- مشخص کنید که چه کارهایی برای مشتریان می توانید انجام دهید . بطور واضح هدف محصولتان را در عنوان مشخص کنید و از مطرح کردن آن در سایر بخشها خوداری نمانید چرا که ممکن است اصلا دیگر دیده نشود .

- از بازخوردهای محصول در میان مشتریان بهره ببرید

برای مثال ، عنوان " پرینتر هشت می تواند به شما کمک کند تا کسب و کارتان را سرعت بخشید " را در نظر بگیرید . خیلی معمولی به نظر میاد؟ نه ؟

حالا این عنوان را در نظر بگیرید : " من از پرینتر هشت برای سال ها استفاده می کردم . پروسه انتقال آسان بود و ما دیگر وقتمان را با خیره شدن به پرینتر تلف نمی کنیم ! "

تلقین کننده اعتماد بیشتری بود ؟ نه ؟

اگر کسی فکر کند که محصولات یا خدمات شما عالیست ، بصورت خودکار به اعتماد بیشتر مشتریان بالقوه و شکل گیری ذهنیتی مثبت در مورد محصولی که شما پیشنهاد می دهید ، می انجامد .

- مهم نیست که چقدر وسواس دارید اما از پرحرفی در عنوان بپرهیزید و در ضمن عنوان نه باید خیلی کوتاه و یا خیلی بلند باشد .

- استفاده از الفاظ و اصطلاحات تخصصی ، اعلان قیمت ها ( مگر اینکه پیشنهاد ویژه ای برای فروش باشد )، پرکردن آن با انواع کلمات کلیدی فروش ( sales keywords ) و ... به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار گیرند .

با رعایت موارد زیر مطمئن شوید که عنوان خوبی می نویسید:

الف - " شبیه مشتری " و " با مشتری " صحبت کنید

همیشه با مشتریان با زبان خودشان صحبت کنید بدون اینکه بخواهید به هر نحوی تخصصتان را به رخ آن ها بکشید . صفحات فرود ، نسبتا کوتاه ، مرتبط و عمل گرا هستند . ریسک از دست دادن علاقه و تمایل مشتری بسیار بالاست . از لحنی استفاده کنید که فراگیری آن برای مشتریانتان راحت باشد . از زبان رایج استفاده کنید و علیرغم اینکه شما به شکل یک حرفه ای ظاهر می شوید اما لحن ساده و معمولی را هیچگاه فراموش نکنید .

ب - صریح باشید

بدانید که قرار است در صفحه فرود خود چه پیامی را انتقال دهید و هیچگاه از آن پیام منحرف نشوید . کلمات را آنقدر کاهش دهید تا فقط آنچه که لازم و ضروری است باقی بماند . اگر صریح نباشید ، مخاطب شما شانس دیگری برای توضیح دادن برای شما قائل نمی شود . همواره سعی کنید که زبان را ساده ، پیشنهادتان را صریح و فایده ها را واضح و قابل فهم ارائه دهید .

ج - فقط در مورد موضوعاتی صحبت کنید که مشتری می خواهد آن ها را بشنود .

اگر کسب و کار شما خدماتی خاص به مشتریانش ارائه دهد در آن صورت مورد علاقه آنها هم خواهد بود . اگر از جملاتی مثل " ما این شرکت را 10 سال پیش از گاراژ راه اندازی کردیم و امروز در قلب Silicon Valley قرار داریم " را به مشتری بگویید ، فایده اندکی برای شما خواهد داشت . حال جمله بالا را از زاویه ای بهتر ببینیم : " ما ثروت 10 سال تجربه و تخصص مهندسی را به همراه داریم " .

نشان دهید که شما اینجایید تا قبل از هرچیزی به آن ها خدمت رسانی کنید و در نتیجه آن ها با پولشان و با رضایتشان به شما اعتماد می کنند .

 

 

د - ترغیب به عمل

شما باید تیر خلاص را در خلال متن وارد کنید تا بازدید کننده را مجبور به کلیک بر روی " ثبت نام " نمایید .این موارد را با call-to-action اشتباه نگیرید . یک احساس فوریت و ضرورت در خوانندگان ایجاد کنید که آن ها را بسوی اقدام خواسته شده سوق دهد

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو