اگر جویای کار هستید؛ این اپلیکیشن‌ها کمک‌تان می‌کنند!

Images
Images
Images
Images

اگر جویای کار هستید؛ این اپلیکیشن‌ها کمک‌تان می‌کنند!

  • مقالات
  • 2,059 بازدید
 
 
اسمارت‌فون‌ها روز به‌روز نقش بیشتر و پررنگ‌تری در کسب و کارها پیدا می‌کنند و به‌نوعی به قلب حرفه‌های ما تبدیل می‌شوند. این خبر هم خوب است هم بد. اگر کارفرمای قاطعی دارید که همیشه باید بداند شما کجا هستید و چه‌کار می‌کنید؛ مسلما برای شما خبر بدی است. ولی از طرف دیگر اگر از کار فعلیتان راضی نیستید اپ‌های بسیاری هستند که به شما در پیدا کردن فرصت‌های شغلی جدید کمک می‌کنند.

اخیرا اپل یک لیست کامل از تمام اپ‌هایی که برای جویندگان کار مفید است را در اپ‌استور قرار داده است. در زیر برخی از این اپ‌ها که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند مورد بررسی قرار گرفته است:

 

اگر خیلی برای پیدا کردن شغل جدید تب و تاب ندارید؛ می‌توانید در اوقات بیکاری خود در این اپ که از لحاظ اینترفیس مانند Tinder است به گشت‌زنی بپردازید

 

این اپ مربوط به شرکت Jobr است. یکی از خوبی‌های Tinder آن است که اینترفیس به‌صورتی طراحی شده که به سمت چپ یا راست حرکت می‌کند و همین مسئله کمک می‌کند تا در عرض چند دقیقه امکان بررسی آن را داشته باشید؛ چه در صف اتوبوس باشید یا در حال خرید بلیط سینما. حالا Jobr هم سعی دارد تا همان راحتی را برای جویندگان کار به ارمغان بیاورد. کافی است به سمت راست صفحه حرکت کنید تا شغلی که دوست دارید را پیدا کنید. این اپ به‌صورت رایگان روی هر دو پلتفرم آندروید و iOS در دسترس است.

 

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید؛ کافی است با Business Card Reader Pro کارت ویزیت وی را روی گوشی ذخیره کنید

 

 

زمانی‌که به‌شدت در حال جستجو برای یک شغل جدید هستید؛ معمولا سعی می‌کنید تا می‌توانید کارت ویزیت جمع کنید. اما همیشه این احتمال وجود دارد که آن‌ها را گم کنید. اپلیکیشن Business Card Reader Pro به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات فرد موردنظر را به‌طور مستقیم از کارت ویزیت به گوشی آی‌فون خود وارد کنید بدون آن‌که نیازی به وارد کردن دستی اطلاعات داشته باشید. این اپ از یکپارچه‌سازی Salesforce که چیزی شبیه خرید داخل اپ است استفاده می‌کند. اپ فوق فقط روی پلتفرم iOS عرضه شده و قیمت آن 6.99 دلار است.

 

 با برنامه Haystack یک کارت ویزیت شیک و زیبا بسازید و با دیگران در فضای مجازی به اشتراک بگذارید

 

 

این اپ برخی از خصوصیات اپ Business Card Reader Pro را به همراه دارد ولی توجه اصلی آن بیشتر روی طراحی و تولید کارت ویزیت‌های نسل آینده است. با طراحی کارت ویزیت دیجیتال مخصوص به خود آن را با دیگران عوض کنید. هم‌چنین می‌توانید کارت ویزیت‌های معمولی را مانند اپ بالا وارد گوشیتان کنید. این اپ رایگان بوده و روی پلتفرم‌های آندروید و iOS در دسترس است.

 

وقتی به‌طور جدی وارد بازار شدید؛ با اپ Pocket Resume تنها در عرض چند دقیقه برای خودتان یک رزومه درست کنید

 

 

برخی از شغل‌ها این امکان را به جویندگان کار می‌دهند که به‌جای ارسال رزومه از لینکدین استفاده کنند. اما به هر حال باید رزومه داشته باشید. اگر می‌خواهید خیلی سریع و آسان روی گوشی یک رزومه درست کنید؛ Pocket Resume بهترین گزینه است. محصول نهایی یک PDF کاملا تر و تمیز است که از طراحی زیبایی بهره می‌برد و می‌توانید آن‌را به‌راحتی برای کارفرماها ارسال کنید. این اپ 4.99 دلاری فقط روی iOS منتشر شده است.

 

به‌کمک اپ‌هایی مانند Indeed لیست تمام شغل‌های موجود را به‌دست آورید

 

 

هنوز هم سایت‌هایی هستند که به‌عنوان واسطه بین یک شبکه اجتماعی و پست‌های مربوط به شغل‌های موجود عمل می‌کنند و برای نزدیک کردن کارفرما و کارمندهای احتمالی طراحی و ساخته شده‌اند. و حالا اپل Indeed و CareerBuilder را پیشنهاد می‌کند. اپ Indeed یکی از بهترین اپلیکیشن‌های در دسترس برای جویندگان کار است. این دو اپ به‌صورت رایگان روی پلتفرم‌های iOS و آندروید در دسترس هستند.

 

وقتی با شرکتی مصاحبه شغلی دارید؛ حتما تمام جوانب را بسنجید و به کمک Glassdoor خود را برای مصاحبه آماده کنید

 

 

اگر می‌خواهید با حال و هوای کار کردن در یک شرکت آشنا شوید؛ حتما اپ Glassdoor را دانلود کنید. این اپ به جویندگان کار این امکان را می‌دهد تا کمپانی‌ها را بررسی کرده و با هرگونه اطلاعات از قبیل حقوق یا قوانین خاص آن‌ها آشنا شوند. حتی می‌توان نگاهی به مصاحبه‌های قبلی در آن شرکت و سئوالاتی که مطرح شده انداخت. این اپ به‌صورت رایگان روی پلتفرم‌های iOS و آندروید در دسترس است. البته؛ احتمالا این برنامه برای شرکت‌های ایرانی گزینه‌های زیادی ندارد. 

 

همیشه به‌خاطر داشته باشید: لینکدین چیزی فراتر از یک رزومه آنلاین است

 

 

لینکدین اپ‌های بسیاری دارد اما توجه به چند مورد از این اپ‌ها بسیار ضروری است. یک اپ برای شغل‌های مکان محور؛ یک اپ مخصوص دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جدید در کنار اپ استانداردی که با گذشت زمان بیشتر به فیسبوک شباهت پیدا کرده از جمله این اپلیکیشن‌ها است. هر سه اپ به‌صورت رایگان روی هر دو پلتفرم سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل دانلود هستند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو