بررسی آیفون 7 پلاس (بخش سوم - دوربین)

Images
Images
Images
Images

بررسی آیفون 7 پلاس (بخش سوم - دوربین)

  • مقالات
  • 1,882 بازدید

دوربین

دوربین یا بهتر است بگوییم دوربین‌های آیفون 7 پلاس یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در این گوشی را رقم زده‌اند. از زمانی که به یاد داریم دوربین‌ آیفون‌های اپل همه ساله پیشرفت چشمگیر داشته و هر سال بهتر از قبل شده‌اند و البته همواره اگر بهترین نباشند جزو بهترین‌ها بوده‌اند.

آیفون ۶ اس در حال حاضر نیز یکی از بهترین‌ها است و یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های آن در قیاس با رقبایی همچون گلکسی اس ۷ در محیط‌های تاریک و کم نور بود اما آیفون‌های امسال با f/1.8 آمده‌اند تا ضعف در این زمینه را نیز پشت سر بگذارند.

با استفاده از ویژگی‌های جدید و البته فلش چهار رنگ آیفون‌های جدید اپل در محیط‌های کم نور به صورت محسوسی بهتر از آیفون 6 اس هستند اما در محیط‌های با نوردهی مناسب تفاوت عمده‌ای را به غیر از رنج داینامیک بهتر مشاهده نخواهید کرد. البته تصاویر ماکرو نیز با توجه دیافراگمf/1.8  خیلی بهتر از قبل شده و افکت بوکه‌ی پس زمینه به بهتر شدن این تصاویر کمک بسیاری کرده است. با این همه در تصاویر با نوردهی مناسب به غیر از پیشرفت‌های کم در رنج داینامیک و روشنایی بیشتر تصاویر تغییر زیادی را مشاهده نخواهید کرد.

اما جایی که اپل سعی کرده متفاوت عمل و به نوعی تغییرات را محسوس‌تر کند در استفاده از دو دوربین در آیفون 7 پلاس به خوبی به چشم می‌خورد. آیفون ۷ پلاس علاوه بر لنز ۲۸ میلی‌متری دارای زاویه دید گسترده، لنز تله‌فوتو ۵۶ میلی‌متری با f/2.8 نیز دارد. این دو لنز به صورت همزمان با یکدیگر عمل می‌کنند به این ترتیب که می‌توانید با سویچ کردن به لنز تله‌فوتو زوم اپیتکال دو برابری را در دست داشته و به سوژه نزدیک‌تر شوید. اما به دلیل اینکه این کار به وسیله لنز انجام می‌شود افت کیفیتی مانند زوم دیجیتال رایج مشاهده نخواهید کرد که باعث می‌شود تصاویر بسیار خوبی را ثبت کنید.

هر چند این ویژگی جدید نبوده و در گوشی‌هایی مانند ال‌جی وی ۲۰ نیز شاهد آن بوده‌ایم اما امکان زوم دو برابری اپتیکال می‌تواند برای برخی بسیار جذاب باشد. البته می‌ توانید تا ۱۰ برابر زوم دیجیتال نیز داشته باشید که باعث افت زیادی در کیفیت تصاویر خواهد شد.

در حال حاضر تنها کاری که لنز دوم انجام می‌دهد زوم دو برابری اپتیکال است، اما اپل با ارائه بروزرسانی حالت پرتره‌ای را نیز به این دوربین اضافه خواهد کرد تا بلور کردن پس زمینه در عکس‌های پرتره تصاویر بهتر و جذاب‌تری داشته باشید. البته امیدواریم اپل به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اجازه دهد تا از پتانسیل این دوربین استفاده بیشتری بکنند.

اما در مورد کیفیت تصاویر ثبت شده به وضوح می‌توان بار دیگر دوربینی بسیار خوب را در آیفون 7 پلاس دید. لنز اصلی این گوشی تصاویری با کیفیت بالا، رنج داینامیک عالی و افکت بوکه مناسب ثبت می‌کند و در محیط‌های تاریک نیز تصاویر آن روشنایی مناسب داشته و پیشرفت محسوسی نسبت به نسل قبل داشته است.

اما لنز دوم با توجه به f/2.8 که دارد تصاویر با نویز بیشتری ثبت می‌کند و رنج داینامیک چندان خوبی ندارند با این همه وظیفه لنز دوم در اختیار گذاشتن امکان زوم دوبرابری است که به خوبی از عهده‌ی آن برآمده است.

دوربین خودعکس یا سلفی آیفون 7 نسبت به گذشته تغییراتی داشته و حالا از سنسوری 7 مگاپیکسلی بهره می‌برد که تصاویر با وضوح و کیفیت بهتری را نسبت به نسل قبل به ثبت می‌رسانند.

بار دیگر دوربین آیفون 7 پلاس یک از بهترین‌ها است و یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما شاید این سوال پیش آید که دوربین آیفون 7 بهتر است یا سایر رقیا مانند گلکسی نوت ۷ و اس ۷؟ 

 

منبع: زومیت

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو