راهنمای استفاده از ۱۰ ویژگی کاربردی جیمیل

Images
Images
Images
Images

راهنمای استفاده از ۱۰ ویژگی کاربردی جیمیل

  • مقالات
  • 1,954 بازدید

 

همانطور که مطلع هستید سرویس‌های ایمیلی زیادی هستند که درحال ارائه خدمات خود به کاربران می باشند. اما شاید بسیاری از آنها را نشناسید و یا حتی اسمشان به گوشتان نخورده باشد. در این بین نهایت ۳ ارائه دهنده ایمیل را می توان جزو لیست برترین ها دانست که رقابت بسیار شدید و نزدیکی بایکدیگر دارند. جیمیل، یاهو و Outlook را می توان در صدر این لیست دانست. اما بازهم از این لیست سه تایی، به جرات میتوان جیمیل را باتوجه به خدمات ویژه ای که به کاربران خود ارائه میکند بالاتر از سایر رقبا دانست. به احتمال زیاد شما دارای یک حساب کاربری جیمیل هستید که بسیاری از کلیدهای میانبر آن نمیدانید، بنابراین در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ ترفند کاربردی را در جیمیل برای شما بازگو کنیم با ما همراه باشید :

 

همانطور که پیشتر در ویندوز یا نرم افزارهای مربوطه دیده بودید، جیمیل نیز تعدادی کلید میانبر در جهت سرعت بخشیدن به عملیات ارسال ایمیل یا مدیریت آنها برای کاربران خود تعبیه کرده که به شرح زیر می باشد :

 

Undo sent messages

گاهی اوقات ایمیلی را یه شرکت یا سازمانی ارسال کرده اید، غافل از اینکه مستندات مربوطه را به آن پیوست کنید یا حتی به اشتباه موضوعی را در متن ایمیل خود گنجانده اید که نیازی به بازگوی آن نبود است. شاید این آخری یکی از بدترین مواردی است که برای هر شخص ممکن است اتفاق بیافتد. اما جیمیل فکر این را کرده و به شما زمان حداکثر ۳۰ ثانیه ای را برای اصلاح این موارد قرار داده است. جیمیل نام این دستاورد را Undo sent messages قرار داده که برای فعال سازی آن می بایست پس از ورود به آزمایشگاه گوگل (Labs) عبارت Undo sent messages را جستجو و بر روی Active کلیک کنید تا این آپشن برای شما فعال شود.

پس از آنکه جیمیل شما Restart شد میتوانید این گزینه را در بخش General مشاهده کنید که در این قسمت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید مدت زمان انتظار برای ارسال را مشخص کنید که این بازه را می توانید تا حداکثر ۳۰ ثانیه قرار دهید. با انجام اینکار، جیمیل این امکان را به شما خواهد داد تا ظرف مدت زمان حداکثر ۳۰ ثانیه بتوانید ایمیل خود را مجددا ویرایش و ارسال نمایید.

 

جستجوی پیوست‌ها (Attachments)

گاهی اوقات در بین انبوه ایمیلهای ارسالی، تنها بدنبال ایمیل‌هایی هستیم که به آنها فایل یا مستنداتی را پیوست کرده ایم. برای اینکار شما باید در نوار جستجوی جیمیل و در کنار عبارت مدنظر، has:attachment را اضافه کرده تا به خواسته خود برسید.

 

بهره گیری از پاسخ‌های آماده

گاهی اوقات به عنوان یک شرکت یا وبسایت، میزان ایمیل های ارسالی که باید جواب یکسانی به همه آنها بدهید، بقدری بالاست که حتی کپی و پیست کردن جوابیه نیز برای شما بسیار زمانبر می باشد. برای اینکار باید مجددا از قسمت Labs جیمیل کمک بگبرید بگیرید و در این قسمت سرویس Canned Responses را فعال نمایید. پس از فعالسازی و ریست شدن جیمیل، به قسمت ارسال ایمیل جدید مراجعه نمایید. در قسمت راست، پایین یک علامت + را مشاهده می کنید که اگر بر روی آن کلیک کنید میتوانید منوی Canned Responses را ببینید. در این قسمت می توانید پاسخ هایی که عموما به ایمیلهای دریافتی می دهید را بنویسید و هرگاه لازم شد از آن استفاده نمایید.

 

لود شدن سریع جیمیل

شاید برخی اوقات سرعت اینترنت شما درحدی پایین باشد که برای بازکردن نسخه اصلی جیمیل به مشکل بخورید. برای رفع این مشکل در انتهای آدرس عبارت /?ui=html را نوشته و اینتر را بزنید تا جیمیل شما بسیار سریع و بدون کدهای جاوا بارگذاری شود.

 

علامتهای جمع یا نقطه در آدرس ایمیل

برخی اوقات مشاهده میشود که ایمیلهای بسیار زیادی از سمت و سوی خبرنامه های برای شما ارسال میشود که درواقع آدرس ایمیل شما توسط شخص دیگری در این خبرنامه های و به صورت دستی ارسال شده است. میتوانید برای اینکه از این پیشامد جلوگیری به عمل آورید از جمع و نقطه در آدرس ایمیل خود استفاده نمایید.

به عنوان مثال چنانچه آدرس ایمیل شما name@gmail.com باشد، می بایست جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی آن را به صورت name + name@gmail.com وارد نمایید یا اینکه nameshoma@gmail.com دقیقا همانند na.m.e.s.h.o.m.a@gmail.com عمل می کند.

 

بخش بندی ایمیلهای دریافتی برای بررسی راحتتر ایمیلها

در صورتی که تعداد ایمیل های دریافتی از میزان بالایی برخوردار است، می توانید با طبقه بندی کردن آنها، مدیریت راحتتری بر ایمیلها داشته باشید. در همین راستا جیمیل ۵ امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید ایمیلهای دریافتی را در بخشهای خصوصی، شبکه های اجتماعی، به روز سازی ها، فروم ها و Promotion بخش بندی کنید.

 

نمایش ایمیلهای خوانده نشده در آیکون بالای جیمیل

برای اینکه بتوانید تعداد ایمیل های خوانده نشده را در آیکون سربرگ جیمیل (Favicon) مشاهده کنید، میتوانید از آزمایشگاه جیمیل، گزینه unread message icon را بیآبید و آن را فعال نمایید.

 

نشانه های مختلف درجهت شناخت راحت ایمیلها

در گذشته شما تنها می توانستید تا ایمیل های مدنظر خود را با علامت ستاره زرد از سایرین جدا کنید. به تازگی جیمیل پا فراتر از آن گذاشته و اشکال و علائم متفاوتی را به آن افزوده است. برای دسترسی به آنها از بخش تنظیمات وارد سربرگ general شوید تا تصویری همانند زیر مشاهده کنید :

علائمی که در قسمت in use مشاهده می کنید بیانگر آن است که شما از این آیکون ها در اینباکس خود استفاده کرده اید و در قسمت not in use علائمی به نمایش درآمده اند که هنوز از آنها استفاده ننموده اید. برای استفاده از این قابلیت کافیست بر روی دگمه ستاره که در کنار ایمیل دریافتی کلیک نمایید. هر بار که بر روی آن کلیک می کنید آیکون آن تغییر و شکل جدید آن برای شما به نمایش درخواهد آمد.

 

تغییر قالب جیمیل

در گذشته میتوانستید به راحتی در قسمت themes در تنظیمات، قالب مدنظر برای جیمیل خود را انتخاب نمایید. حال چنانچه این تصاویر شما را راضی نگاه نمیدارد، می توانید دست بکار شده و قالب اختصاصی خود را بسازید. برای اینکار باید در قسمت themes گزینه custom را انتخاب نموده و تصویر مدنظر خود را بارگذاری نمایید.

 

منبع: گویا آی تی

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو