کلید های ایجاد تعادل بین کار و زندگی

Images
Images
Images
Images

کلید های ایجاد تعادل بین کار و زندگی

  • مقالات
  • 2,026 بازدید

 

از خودتان مراقبت کنید تا بتوانید به کارتان بپردازید. تعادل برقرار کردن میان کار و زندگی برای یک کارآفرین واقعا مشکل است. چگونه او می‌تواند این تعادل را ایجاد کند درحالی‌که موفقیت یا شکست زندگی‌اش به آن وابسته است؟

کارآفرین برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی باید راهی برای ادغام این دو پیدا کند. به این منظور باید متمرکز بر قسمتی از کار شود که از آن لذت می‌برد.

به‌طور مثال درحالی‌که برای تفریح٬ در سفر به سر می‌برید می‌توانید بخشی از کاری  را که به شما سپرده شده نیز انجام دهید، برای مثال عکاسی از یک محصول. این سفر هم آرامش‌دهنده خواهد بود و هم فرصت خوبی برای گرفتن عکس‌ از محصولات در یک مکان بی‌نظیر.

اگر امکان رفتن به سفر کاری برای شما نیست٬ می‌توانید فعالیت تجاری انجام دهید که خارج از محیط اتاق اداری باشد.

سخت‌ترین جنبه‌ی کارآفرینی یافتن کار استواری است که با زندگی در تضاد نباشد. سه مورد زیر را برای شروع کار درست در نظر بگیرید:

 

۱. لذت بردن را فراموش نکنید

بهترین قسمت کار به‌عنوان یک کارآفرین این است که بر کاری که انجام می‌دهید کنترل دارید. اگر علاقه به انجام بخشی از کار نداشته باشید٬ آن را به شخص دیگری می‌سپارید. ازآنجایی‌که شما مؤسس کار هستید٬ می‌توانید آن بخش از کار را که به شما حس خوبی می‌دهد خودتان انجام دهید و بقیه را به دیگران بسپارید.

 

۲. به سفر بروید

بهترین ویژگی کارآفرین بودن این است که خودتان برنامه‌ی کاریتان را می‌ریزید. اینترنت به شما این امکان را می‌دهد که از هر جای دنیا کارتان را کنترل کنید؛ پس اگر احساس می‌کنید کار مانند قفلی پای شما را به مکانی که در آن هستید زنجیر کرده٬ بهتر است به سفر بروید و کار خود را آنلاین دنبال کنید.

 

۳. تیم محکم و استواری تشکیل دهید

در کارآفرینی اگر نتوانید تیم بسازید مجبور می‌شوید به‌تنهایی همه‌ی سختی‌ها و ضعف‌ها را تحمل کنید و دیگر اینکه تحمل این بار مسئولیت٬ طاقت‌فرسا خواهد بود.

داشتن یک تیم کاری هم به شما در ایجاد تعادل بین کار و زندگی کمک می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود به دیگران اعتماد کنید. مثلا Will Caldwell که مدیرعامل دیزل است (دیزل٬ استارتاپ توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای موبایل برچسب سفیدی است که در یافتن املاک و مستغلات کمک می‌کنند) با ساختن یک تیم قابل‌اعتماد توانسته هم ساعتی در اداره استراحت کند و هم اینکه اگر لازم بود به جایی برود، با خیال راحت از کار فارغ شود.

اگر شما به کارآفرینی میدان دهید٬ بعد از مدتی می‌بینید چگونه تمام ابعاد زندگی شما را تحت کنترل می‌گیرد. بنابراین اگر متوجه سختی کار شدید بدانید که زمان ایجاد توازن میان کار و زندگی است.

 

 

منبع: زومیت

پست های تصادفی

سئو فروشگاه آنلاین
سئو فروشگاه آنلاین
با پیشرفت دنیای مجازی و اینترنت و گسترش سایت های اینترنتی، فروشگاه ها نیز به فکر استفاده از سایت ...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو