آموزش فروش ذهنی

Images
Images
Images
Images

آموزش فروش ذهنی

  • مقالات
  • 1,891 بازدید

اکثر فروشندگان به خود وقت کافی برای فکر کردن نمی‌دهند. درحالی‌که فروشندگان موفق کسانی هستند که معمولا در هفته زمان کافی برای خلوت با خود داشته باشند. زمان‌هایی که  در آن فکر و ذهن خود را بر سه سوال مهم متمرکز می‌کنند:

 

  1. کجا هستند؟
  2. به کجا باید برسند؟
  3. چگونه برسند؟

 

ایده خوبی است جای خاصی که بتوانید در آن‌جا در مورد کار خود بیندیشید پیدا کنید، بدون آنکه کسی مزاحم شما بشود.

فروشندگان برتر به تجزیه‌ و تحلیل دقیق آن‌چه می‌خواهند به انجام برسانند عادت می‌کنند. وقت صرف می‌کنند و خود را در«نقشه بازی» غرق می‌کنند و به آن طرح و نقشه از زوایای مختلف می‌نگرند و از خود می‌پرسند:

  • کدام یک از کارهایی که هم‌اکنون انجام می‌دهم موثرتر است؟
  • کدام یک از کارهایی که هم‌اکنون انجام می‌دهم موثر نیست؟
  • چه کار دیگری می‌توانم انجام دهم؟


از خود سوال کنید:

  • برای آنکه دستیابی به اهدافتان آسان تر شود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟
  • چطور می‌توانید مدل همیشگی فروشندگی خود را در جهت بهتر تغییر دهید؟ (مثلا اگر  به جای عصرها، از ۸ صبح تلفن بزنید چه می‌شود؟)


این سوالات مثال واضحی است از اینکه فکر کردن به راهکارهای تازه، چگونه می‌تواند بطور مرتب درآمد شما را بالا ببرد.

 

نکته آخر:

باید برای فکر کردن به اهداف فروشمان زمان صرف کنیم؛ باید وقت صرف کنیم و به مشتریان گذشته و مشتریان احتمالی حال و آینده فکر کنیم، اگر دست کم یک بار در هفته، زمانی را به خلوت کردن با خود و آرامش فکری اختصاص دهید، در وضعیت بهتری قرار خواهید گرفت و می‌توانید کاری که واقعا موثر است، انجام دهید و از انجام کارهای بی فایده بپرهیزید.

 

منبع: ابرطلایی

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو