۷ نکته مهم نام‌گذاری در کسب‌وکار

Images
Images
Images
Images

۷ نکته مهم نام‌گذاری در کسب‌وکار

  • مقالات
  • 1,974 بازدید

نکاتی مهم در زمینه برند سازی

در انتخاب اسم برای محصول یا کسب و کارتان (برندینگ یا برندسازی) نکات مهمی را باید در نظر بگیرید که عبارتند از:

 

۱- کلمۀ لاتین برند شما، تک نگارشی باشد؛ تا در گرفتن آدرس اینترنتی، نگارش واحدی داشته باشد.

 

مثلا استفاده از واژه “رویایی” مناسب نیست:

Royaii

Royaei

Roiaee

 

۲- بهتر است برندی که برای محصول و یا کسب و کار خود انتخاب می‌کنید، حداقل یکی از حواس پنجگانه خریداران و مخاطبان (به ویژه حس بینایی) را درگیر کند:

مانند "کلید طلایی" یا "لیموی ترش".

 

هرچه حواس انسان نسبت به نام و یا موضوعی بیشتر درگیر شود یادآوری آن بهتر و ملموس‌تر می‌شود.

 

۳- برندی که انتخاب می‌کنید بهتر است تا حد امکان کوتاه و به خاطر سپردنش راحت باشد.

 

۴- از علائم اختصاری مانند حروف اول کلمات و یا اعداد غیر متعارف در برندسازی خودداری کنید.

 

۵- سعی کنید اسمی را که انتخاب می کنید به نوعی به زندگی مخاطبانتان ارتباط داشته باشد و برای آنها قابل درک باشد.

 

مثلاً اگر یک فروشگاه اینترنتی پوشاک مردانه راه اندازی می کنید، اسم‌هایی را انتخاب کنید که به پوشش و سبک زندگی مردانه ارتباط داشته باشد. و واژه هایی ناآشنا که مربوط به فرهنگ دیگر کشورهاست یا شما به دلیل تخصصتان در صنعت پوشاک با آن آشنا هستید و هیچ حس و حالی در مخاطب ایجاد نمی کند بپرهیزید.

 

۶-  از واژه های لاتینی که املای آنها با خوانششان تفاوت دارد، استفاده نکنید.

 

مثلاً اگر یک سایت کسب و کار راه اندازی می کنید و مخاطبانتان صاحبین و کارآفرینان کسب و کارهای کوچک هستند از انتخاب اسم business که تلفظ آن (بیزینس) با املای لاتین آن متفاوت است بپرهیزید.

چرا که در نوشتن آدرس اینترنتیِ کسب و کارِ شما دچار اشتباه خواهند شد.

 

۷- از اسامی تکراری و کلیشه ای استفاده نکنید. کمی خلاقیت داشته باشید تا در یادها بمانید و به عنوان فردی خلاق مطرح شوید.

 

منبع: ابر طلایی

پست های تصادفی

نقص امنیتی در Firefox 16
نقص امنیتی در Firefox 16
حتما شما هم مایل نیستید که یک سایت خرابکار بداند شما از کدام سایت‌ها بازدید کرده‌اید یا...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو