افزایش جذب بازدیدکننده در سایت

Images
Images
Images
Images

افزایش جذب بازدیدکننده در سایت

  • مقالات
  • 2,400 بازدید

در این مقاله سعی شده به مهترین عوامل در این زمینه با توجه به تجربه نویسنده اشاره شود و نتیجه آن هم بالا رفتن بازدید و اعتبار سایت شما خواهد بود.

 

راه‌هایی برای جذب بازدیدکننده بیشتر در سایت

ظاهر سایت خود را کاربرپسند کنید

خیلی از سایت‌ها را می‌بینیم که پر از بنر های تبلیغاتی و … هستند. وقتی کاربر وارد این سایت میشود این احساس را پیدا می کنه که مدیر این سایت من کاربر را به خاطر درآمد می خواهد نه این که چیزی یاد بدهد و یا خبری را منتقل کند و به همین دلیل بلافاصله صفحه را بسته و از سایت خارج خواهد می‌شود. پس سعی کنید تا می‌توانید از بنر های تبلیغاتی و به خصوص مطالب تبلیغاتی کمتر استفاده کنید و مطمئن باشید نمایش تبلیغات به صورت منطقی و متعادل در دراز مدت برای شما سود خیلی بیشتری را خواهد داشت.از دیگر نکات مربوط به ظاهر سایت می‌توان به تناسب قالب با محتوای داخلی سایت، رنگ آمیزی، محل نمایش قسمت مختلف بر اساس اهمیت آن‌ها، استفاده به جا از ابزار ارتباط و اشتراک گذاری محتوا در شبکه مجازی و … اشاره کرد که در نوشته های بعدی با این نکات بیشتر آشنا خواهیم شد.

فعالیت در انجمن‌ها و تالار گفتگو مرتبط

با کمی جستجو در موتور جستجوگر گوگل انجمن و تالار گفتگو زیادی را پیدا خواهید کرد که موضوع آن‌ها مرتبط با موضوع سایت شما است و کاربران فعالی نیز دارند. شاید با عضویت و مرور قسمت مختلف این انجمن‌ها در مورد موضوع کاری خود نیز اطلاعات خیلی خوبی را پیدا کنید. سپس برای اینکه اعتماد کاربران را به خود جلب کنید و از این طریق بازدید کنندگان جدیدی را به سایت خود هدایت کنید کافی است به سؤال دیگر کاربران در این انجمن پاسخ دهید، لینک مرتبط سایت خود را که در آن‌ها جواب سؤالات کاربران موجود است به اشتراک بگذارید و با تائید و یا مخالفت با گفته های دیگر کاربران نشان دهید که در مورد آن موضوع خاص حرفه ای هستید.در نهایت نیز با استفاده از یک Signature و یا امضا که حاوی لینک سایت شما است می‌توانید پس از چند روز فعالیت در هر انجمنی ترافیک خوبی را برای سایت خود به ارمغان بیاورید. توجه داشته باشید برای موفقیت در امر افزایش بازدید سایت خود ما نیاز به کاربران ثابت و همیشگی خواهیم داشت پس به هیچ عنوان به جملات غیر واقعی کاربران را در امضا خود به سایت وارد نکنید.

اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌ها اجتماعی

اهمیت شبکه مجازی مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس، کلوب، لینک پد و … را اکثر وبمسترها و وبلاگ نویسان برای کسب بازدید کننده بیشتر درک می‌کنند. در اولین قدم نیاز است که برای سایت یا وبلاگ خود در این شبکه‌ها صفحه‌ای اختصاصی ایجاد کنید تا کاربران با دنبال کردن محتوای این صفحه‌ها همیشه از آخرین نوشته و مطالب سایت شما با خبر شوند.پس از ساخت صفحه اختصاصی پیشنهاد می‌کنیم با اضافه کردن افرادی که در زمینه کاری سایت شما به عنوان افراد پیشرو و محبوب شناخته شده‌اند به لیست دوستان خود فرصت اشتراک گذاری مطالب سایت خود را از آن‌ها نگیرید و با این کار بازدید کنندگان جدیدی نیز به سایت خود دعوت کنید.در آخر نیز مطمئن شوید امکانات و ابزار مورد نیاز برای به اشتراک گذاری محتوای سایت شما در صفحات آن وجود دارد مانند دکمه ۱ گوگل و … که کمک می‌کند کاربران تنها با یک کلیک صفحات سایت شما را به دیگر دوستان خود در این شبکه محبوب پیشنهاد کنند.

پست مهمان بنویسید

همان طور که می‌دانید این روزها در بسیاری از سایت بزرگ و محبوب امکان نوشتن پست مهان فراهم شده است. با ارسال نوشته های جدید و مفید خود به این سایت‌ها می‌توانید هزاران بازدید کننده جدید را به سایت خود دعوت کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه در این روش پیشنهاد می‌شود که در سایت‌هایی مطلب ارسال کنید که قالب موضوعی یکسانی با سایت شما دارند.

متأسفانه بسیاری از نویسندگان فکر می‌کنند تنها سود نوشتن پست مهمان در سایت دیگر دریافت لینک ورودی رایگان از آن سایت‌ها است و به کیفیت نوشته های خود آن طور که باید توجهی ندارند. پیشنهاد می‌کنیم نوشته‌هایی که به دیگر سایت برای انتشار عمومی ارسال می‌کنید حتی از نوشته های سایت خود شما نیز از کیفیت بهتری برخوردار باشند چون این مطالب قرار است به عنوان معرف شما و کاری که در آن تخصص دارید نمایش داده شوند. مطمئناً با نوشتن مطالب مفید و کاربردی بسیاری از بازدید کنندگان سایت مقصد پس از خواندن نوشته های شما با دیدن لینک سایت شخصی شما در پایین آن مطالب برای دستیابی به مطالب دیگر در این زمینه کلیک خواهند کرد و شما با نتایج حیرت آوری در آمار بازدید سایت خود مواجه خواهید شد. در زیر نیز نگاهی کلی به منافع نوشتن پست مهمان می‌اندازیم.

  1. شناساندن سایت خود به خوانندگان سایت اصلی
  2. آشنایی با مدیران سایت‌هایی که در بعضی موارد با راه های عادی نمی‌شود با آن‌ها ارتباط برقرار کرد
  3. لینک ورودی رایگان به سایت شما از سایت معتبر و مرتبط با موضوع سایت شما که باعث می‌شود الگوریتم جدید گوگل آن را لینک تبلیغاتی شناسایی نکنند و سایت شما را افزایش رتبه دهند.
  4. بهبود سطح کیفی نویسندگی شما با دیدن تغییراتی که در نوشته شما برای انتشار عمومی انجام شده است.

البته این موارد تنها جزئی از منافع نوشتن پست مهمان در سایت مرتبط دیگر برای سئو و افزایش بازدید سایت شما است و با انجام این کار حتماً با نتیجه مثبت آن روبرو خواهید شد.

با موتور های جستجو دوست باشید

همیشه سعی کنید سایت‌های مربوط به سئو را دنبال کنید چون تکنیک سئو هر روز در حال تغییر است و مطمئناً سئو سازی قسمت بسیار مهمی برای جذب بازدیدکننده از طریق موتور های جستجو که بیش از ۸۰ درصد ترافیک یک سایت را می‌سازند خواهد داشت. البته این قانون تنها در زمانی عملی است که با مراجعه به سایت منبع در این باره اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک‌های چند سال قبل برای بهینه سازی سایت خود به اشتباه استفاده نکنید.البته در صورتی که سایت شما منبع درآمد شما است بهتر است برای انجام بی نقص کارها این امر را به تیم بهینه سازی و سئو سایت واگذار کنید تا هر روز شاهد افزایش آمار بازدید و فروش در سایت خود از این طریق باشید.

سایت خود را بروز رسانی کنید

کاربران دوست ندارند هر روز که به وب سایت شما سر می‌زنند با مطالب تکراری مواجه شوند و هیچ مطلب جدیدی برای خواندن نباشد. کاربر پس از چندین بار مشاهده سایت شما دیگر دلسرد شده و شاید سایت شما را از لیست سایت‌های مورد علاقه خود برای وب گردی حذف کند. وقتی هر روز مطلب جدیدی بنویسید کاربر هر روز انگیزه دارد و لحظه شماری می‌کند برای مطالب جدید سایت شما، پس فرصت را از دست ندهید و در اولین فرصت اقدام به ارسال مطالب جدید در سایت خود کنید.

پست های تصادفی

Google sandbox چیست؟
Google sandbox چیست؟
اگر کمی به سئو سایت خود اهمیت داده و یا گشتی در فروم های تخصصی زده باشید حتما با عبارت google san...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو