تبادل لینک مفید یا مضر؟

Images
Images
Images
Images

تبادل لینک مفید یا مضر؟

  • مقالات
  • 2,755 بازدید


تبادل لینک به صورت کل خلاف خط مشی‌های است که گوگل و سایر موتورهای جستجو معتبر برای سنجش کیفیت یک سایت تعیین کرده‌اند. گوگل اعلام کرده است که کسانی که برای افزایش پیچ رنک و سایر حقه‌ها، اقدام به تبادل لینک می‌کنند ضربه دیده و اسپم خواهند شد.

 

تبادل لینک مفید یا مضر؟


تبادل لینک سبب افزایش بازدید، پیچ رنک، و رتبه در الکسا می‌شود؟
ممکن است تبادل لینک در صورتی سبب افزایش بازدید شود که کاربر از سایتی که لینک شما در آن قرار دارد وارد سایت شما گردد و پس از ورود کاربران ممکن است تغییراتی در رتبه الکسا سایت شما بیاید، و در مورد پیچ رنک؛ پیچ رنک هیچ گاه سبب نمی‌شود که سایت شما در SERPs (رتبه بالا در جستجو) قرار بگیرد، چون اگر به این صورت می‌بود تمامی کاربران با تبادل لینک و یا خرید لینک به رتبه های نخست دست میافتند.


تبادل لینک خودکار سبب افت بازدید و اسپم شدن در گوگل می‌گردد؟
بله. از آنجایی که ذکر شد تبادل لینک خلاف خط مشی گوگل است بنابراین کسانی که دست به این کار بزنند از SERPs و یا نمایش در صفحات اول نتیجه موتور جستجوگر گوگل محروم خواهند شد.

 

تبادل لینک رایگان و اتوماتیک در سایت‌ها انجام دهیم یا خیر؟
خیر. چون سایت‌های که چنین سیستم‌های تبادل لینک رایگان را ایجاد می‌کنند لینک‌های خارجی زیادی دارند، لینک آن‌ها هیچ قدرت ندارد و وجود لینک شما در اکثر آنها به جای نفع به سایت شما ضرر می‌رساند.

تبادل لینک سه طرفه چیست؟ و نسبت به دو طرفه ضرر کمتری دارد؟
تبادل لینک سه طرفه را می‌توان با این مثال واضح کرد: اگر سه سایت را به نام‌های «سایت 1 » «سایت 2» «سایت 3» مد نظر بگیرد و سایت شما «سایت 1» باشد، شما لینک «سایت 2» را در سایت خود قرار می‌دهید ولی «سایت 2» لینک شما را در سایت خود قرار نمی‌دهد در عوض لینک شما را در «سایت 3» قرار می‌دهد.

در مورد ضرر آن نسبت به تبادل لینک 2 طرفه نیز باید بگوییم که هیچ فرقی نمی‌کند و از این تکنیک حدود 6 سال برای دور زدن گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر استفاده می‌شد.

تبادل لینک سالم و درست وجود دارد؟ اگر دارد چطور؟
خیر. حتی تبادل لینک 3 طرفه هم پیشنهاد نمی‌گردد، چون کلاً تمام انواع تبادل لینک‌ها که برای افزایش پیج رنک و محبوبیت در گوگل انجام می‌گردد از سوی گوگل منع شده است، ولی اگر یک سایتی دارید که نیاز به درج لینک است حتماً در آن از Nofollow استفاده کنید تا به سایت شما آسیبی نرساند و اگر تعداد لینک‌های موجود در سایت شما نا مرتبط به موضوع سایت شما، تبلیغاتی، بسیار زیاد و غیره مفید برای کاربران شما نیست می‌توانید بدون Nofollow قرار دهید.

تبادل لینک باعث کاهش رتبه سایت/وبلاگ شده است، چه کنم؟
بسیار سریع لینک‌های تبادلی که از سایت‌ها قرار داده‌اید حذف یا Nofollow کنید و از آنانی هم با آن‌ها تبادل لینک انجام داده‌اید درخواست کنید که لینک شما را Nofollow و یا حذف کنند.

لینک سالم و طبیعی که باعث افزایش پیچ رنک،بازدید و الکسا گردد چگونه است؟
لینک‌های خوب، سالم و طبیعی که سبب افزایش پیچ رنک، ورودی گوگل، افزایش رنک الکسا می‌گردند دارای مشخصه های زیر هستند.

  • از سایتی که نسبت به رتبه خود حاوی لینک‌های خروجی زیادی نباشد. (الگوریتم پاندا)
  • از سایتی که دارای محتوا کپی، تکراری و اسپم نباشد. (الگوریتم پاندا)
  • از سایتی که از سوی گوگل جریمه نشده باشد.
  • از سایتی که لینک‌های ورودی سالم داشته باشد.
  • از سایتی که هم موضوع سایت شما باشد. (البته گوگل موضوع سایت‌ها را به خوبی شناسایی می کند و نیازی به هم زبانی نیست)
  • از سایتی که لینک شما را به صورت مخفی درج نکند.
  • به صورت تکراری از تمام صفحات یک سایت به سایت شما اشاره نکنند. (الگوریتم پنگوئن)
  • در عنوان لینک‌های خوب تکرار کلمات کلیدی پر جستجو را نداریم. (الگوریتم پنگوئن)

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو