۳ خطای جبران ناپذیر در سئو سایت

Images
Images
Images
Images

۳ خطای جبران ناپذیر در سئو سایت

  • مقالات
  • 2,243 بازدید

در این نوشته قصد داریم شما را با 3 خطای بزرگ در سئو سایت‌ها آشنا کنیم که این مشکلات معمولاً باعث می‌شوند که موتورهای جستجوگر مانند گوگل به طور کل رتبه سایت شما را کاهش دهند و به همین دلیل نیز به صورت روزانه تعداد کاربران کمی را به سایت شما هدایت کنند. البته منظور ما از عبارت «جبران ناپذیر» یعنی برای سئو سایت خود نیاز است که به صورت کلی مشکلات را برطرف کنید و با وجود این مشکلات در صورتی که در دیگر زمینه های سئو و بهینه سازی سایت خود سرمایه گذاری کنید در نهایت نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت.

۳ خطای جبران ناپذیر در سئو سایت

 

۱. ضعف در طراحی سایت
زمانی که سایت شما از لحاظ زیبائی، بسیار فقیر باشد و اصلاً مورد توجه کاربران قرار نگیرد، اولین خطای مرگبار شما در زمینه سئو پیش می‌آید، همواره باید سعی کنید سایت خود را با تکنولوژی‌های جدید مانند HTML 5، CSS3 و … ایجاد کنید، به عنوان مثال سعی نکنید که سایت خود را با Front-Page 97 طراحی کنید.
 
همان طور که می‌دانید HTML 5 به دلیل ساختار معنایی خود به خوبی می‌تواند محتوای سایت شما را به بهترین شکل ممکن به موتورهای جستجوگر معرفی کند پس پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر کار تبدیل کدهای سایت خود را به این نسخه از HTML شروع کنید.
 
۲. محتوای ضعیف و ساختار نامناسب
شما اگر قصد رقابت دارید، باید منحصر به فرد باشید، اگر می‌خواهید محصولات خود را به مشتریان خود معرفی کنید باید به روش‌های گوناگونی آن‌ها را به سایت خود جذب کنید، یکی از این روش‌های استفاده از محتوای منحصر به فرد می‌باشد. از مهمترین فاکتورهای بهینه سازی و سئو داخلی سایت در سال ۱۳۹۱ بررسی کردیم وجود محتوای یکتا و کپی نشده در سایت شما یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی داخلی سایت به شمار می رود.
 
ساختار محتوا نیز بسیار مهم است، سعی کنید کلمات کلیدی استفاده کنید که مربوط به محتوای شما باشد، توجه داشته باشید نباید از کلمات کلیدی راهی برای دور زدن گوگل استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد بهترین ساختار ممکن برای سئو سایت خود از آموزش سئو ساختار سایت استفاده کنید.
 
۳. نبودن اطلاعات تماس
سعی کنید امکانی را فراهم کنید که کاربران بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند، اما مشکل اینجاست که اکثر شرکت‌ها سعی می‌کنند، راه های ارتباطی خود را قطع کنند و توقع هم دارند که محصولاتشان را بفروشند!، قرار دادن اطلاعات تماس شرکت، باعث جذب اعتماد کاربران به شما می‌شود.
 
جالب است بدانید موتورهای جستجوگر مانند گوگل نیز به خوبی توانایی شناسایی فرم تماس با ما و آدرس ایمیل، تلفن، آدرس و … را در صفحات سایت شما دارند و وجود این اطلاعات در افزایش رتبه سایت شما می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه ای را بگذارند.
 
در نهایت تعدادی سؤال برای شما آماده کرده‌ایم که با خواندن و پاسخ دادن به آن‌ها می‌توانید آنالیز خوبی را از سایت خود به عمل آورید که به نکته های معرفی شده در این مقاله توجه شده است یا خیر.
 
  • آیا با کاربران تعامل دارید، آن‌ها می‌توانند از شما پرسش و پاسخ کنند؟
  • آیا کاربران به راحتی می‌توانند به تمامی صفحات سایت دسترسی پیدا کند (navigation bar مناسب)
  • آیا راه های ارتباطی با شما مانند فرم تماس با و یا شماره تلفن، در دسترس کاربران است؟
  • آیا صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرده‌اید، از کلمات کلیدی مناسب بهره‌مند شده‌اید؟
  • آیا ساختار سایت شما شامل عناوین، توضیحات و … به درستی اجرا شده است؟
  • آیا از مطالب منحصر به فرد استفاده می‌کنید؟
در صورتی که شما بتوانید به سؤالات فوق پاسخ درستی بدهید، می‌توانید مبانی سئو را در سایت خود پیاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شروع به بهینه سازی سایت شما مفید باشد.
 

پست های تصادفی

استارتاپ چیست؟
استارتاپ چیست؟
 استارت آپ واژه‌ای است که در سال‌های اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفا...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو