شرکت پژوهشی فورستر با انجام پژوهشی در میان بیش از دو هزار مدیر آی تی دریافته است که برخی ادعاها درباره نرم افزارهای کسب و کار چندان واقعیت ندارد.
فورستر این ادعاها را اسطوره خوانده است. شرکت پژوهشی فورستر با انجام پژوهشی در میان ۴۴۴. ۲ نفر از متصدیان و مدیران آیتی کسب و کارها در کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و بریتانیا دریافته است که برخی ادعاها درباره روندهای نوظهور دنیای نرمافزارهای کسب و کار چندان واقعیت ندارد و بیش از هر چیز به اسطوره شبیه است.
تسلط شبکههای اجتماعی عمومی، پایان دوره نرم افزارهای سفارشی و استیلای راهکارهای پردازش ابری از جمله ادعاهایی است که پژوهشگران فورستر به نادرستی آنها پی بردهاند.
بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین ادعاها در این زمینه این است که شبکههای اجتماعی عمومی جای پای محکمی برای خود در میان کسب و کارها باز کردهاند.
پژوهش فورستر نشان میدهد این ادعا بیپایه و اساس است.
یافتههای این مطالعه نشان میدهد شرکتها و کسب و کارها علاقه چندانی برای استفاده از شبکههای اجتماعی عمومی مثل فیس بوک و توئیتر ندارند.
حدود نیمی از کسب و کارهایی که در این مطالعه شرکت کردهاند حتی گفتهاند نگران استفاده از این شبکهها هستند و میکوشند نرمافزارهای شرکتی خود را با این شبکهها یکپارچه نکنند.
فقط ۱۴ درصد از شرکت کنندگان گفتهاند قصد دارند نرمافزارهای شرکتی خود را با شبکههای اجتماعی یکپارچه کنند.
یکی دیگر از ادعاهایی که فورستر به نادرستی آن پی برده است، این است که دوره توسعه نرمافزارهای سفارشی به پایان رسیده است.
پژوهشگران این شرکت دریافتهاند حدود ۸. ۲۵ درصد از بودجه نرم افزاری خود را صرف خرید نرمافزارهای از پیش آماده میکنند و ۶. ۲۵ درصد از این بودجه را صرف توسعه نرم افزارهای سفارشی میکنند.
این یافته نشان میدهد کسب و کارها به توسعه نرمافزارهای سفارشی همان قدر بها میدهند که به خرید نرم افزارهای از پیش آماده.
این پژوهشگران همچنین دریافتهاند درباره میزان استفاد از راهکارهای پردازش ابری نیز تا حد زیادی اغراق شده است.
آنها به صراحت گفتهاند: اشتباه است اگر تصور کنیم نرمافزارهای تحت پردازش ابری (SaaS) به طور کامل جای نرمافزارهای قدیمی را خواهد گرفت. این جایگزینی فقط مخصوص موج اول استفاده از راهکارهای تحت پردازش ابری بود، آینده از آن راهکارهای هیبریدی و ترکیبی است.