اسطوره‏ زدایی فورستر از دنیای نرم‌افزارهای کسب و کار

Images
Images
Images
Images

اسطوره‏ زدایی فورستر از دنیای نرم‌افزارهای کسب و کار

  • مقالات
  • 2,438 بازدید

شرکت پژوهشی فورستر با انجام پژوهشی در میان بیش از دو هزار مدیر آی تی دریافته است که برخی ادعا‌ها درباره نرم‏ افزارهای کسب و کار چندان واقعیت ندارد.


فورستر این ادعا‌ها را اسطوره خوانده است.  شرکت پژوهشی فورستر با انجام پژوهشی در میان ۴۴۴. ۲ نفر از متصدیان و مدیران آی‌تی کسب و کار‌ها در کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و بریتانیا دریافته است که برخی ادعا‌ها درباره روندهای نوظهور دنیای نرم‌افزارهای کسب و کار چندان واقعیت ندارد و بیش از هر چیز به اسطوره شبیه است.
تسلط شبکه‌‏های اجتماعی عمومی، پایان دوره نرم‏ افزارهای سفارشی و استیلای راهکارهای پردازش ابری از جمله ادعاهایی است که پژوهشگران فورستر به نادرستی آنها پی برده‏‌اند.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین ادعا‌ها در این زمینه این است که شبکه‌‏های اجتماعی عمومی جای پای محکمی برای خود در میان کسب و کار‌ها باز کرده‏‌اند.
پژوهش فورستر نشان می‌‏دهد این ادعا بی‌‏پایه و اساس است.

یافته‏‌های این مطالعه نشان می‌‏دهد شرکت‏‌ها و کسب و کار‌ها علاقه چندانی برای استفاده از شبکه‏‌های اجتماعی عمومی مثل فیس بوک و توئیتر ندارند.
حدود نیمی از کسب و کارهایی که در این مطالعه شرکت کرده‌‏اند حتی گفته‌‏اند نگران استفاده از این شبکه‏‌ها هستند و می‌‏کوشند نرم‏‌افزارهای شرکتی خود را با این شبکه‏‌ها یکپارچه نکنند.
فقط ۱۴ درصد از شرکت ‏کنندگان گفته‌‏اند قصد دارند نرم‌‏افزارهای شرکتی خود را با شبکه‏‌های اجتماعی یکپارچه کنند. 

یکی دیگر از ادعاهایی که فورستر به نادرستی آن پی برده است، این است که دوره توسعه نرم‏‌افزارهای سفارشی به پایان رسیده است.
پژوهشگران این شرکت دریافته‌‏اند حدود ۸. ۲۵ درصد از بودجه نرم ‏افزاری خود را صرف خرید نرم‌‏افزارهای از پیش آماده می‌‏کنند و ۶. ۲۵ درصد از این بودجه را صرف توسعه نرم ‏افزارهای سفارشی می‌‏کنند.
این یافته نشان می‌‏دهد کسب و کار‌ها به توسعه نرم‌‏افزارهای سفارشی همان‌ قدر بها می‌‏دهند که به خرید نرم‌ افزارهای از پیش آماده.

این پژوهشگران همچنین دریافته‌‏اند درباره میزان استفاد از راهکارهای پردازش ابری نیز تا حد زیادی اغراق شده است.
آنها به صراحت گفته‌‏اند: اشتباه است اگر تصور کنیم نرم‌‏افزارهای تحت پردازش ابری (SaaS) به طور کامل جای نرم‌‏افزارهای قدیمی را خواهد گرفت. این جایگزینی فقط مخصوص موج اول استفاده از راهکارهای تحت پردازش ابری بود، آینده از آن راهکارهای هیبریدی و ترکیبی است.
 

پست های تصادفی

** توجه :: انتقال سرور
** توجه :: انتقال سرور
به دلیل مشکلات متعدد سرورهای اروپایی و ایجاد مشکلات جدیدی که کاربران ایرانی در دیتاسنترهای اروپای...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو