هشدار گوگل به کاربران ایرانی

Images
Images
Images
Images

هشدار گوگل به کاربران ایرانی

  • عمومی
  • 2,543 بازدید

این مطلب از طرف تیم امنیتی گوگل برای کاربران Gmail ارسال شده است :

ما هفته پیش خبردار شدیم که دستبرد اطلاعاتی به یک شرکت هلندی، که در زمینه تایید اعتبار سایتهای اینترنتی فعالیت می‌کند، می‌تواند از نظر امنیتی ارتباطات اینترنتی شما از جمله Gmail شما را دچار مشکل کرده باشد. با اینکه سیستمهای اینترنتی Google مورد دستبرد قرار نگرفته‌اند، ما این اطلاعات را برایتان می‌فرستیم چرا که اولویت نخست ما حفاظت از حریم شخصی و امنیت کاربرانمان است.

توجه داشته باشید که دریافت این ایمیل لزوما به این معنی نیست که حساب کاربری شما بدون اطلاع شما توسط اشخاص دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.

در حالی که کاربران مرورگرChrome از این تهدید محافظت می شدند، به همه کاربران در ایران توصیه می‌کنیم که گامهای مشخصی برای تامین امنیت حساب خود بردارند. برای دسترسی به پیوندهای مفید و منابع مربوط به نکات زیر، لطفا پست وبلاگ ما در http://googlepersianblog.blogspot.com/2011/09/gmail.html  را بخوانید.


1. رمز عبور خود را تغییر دهید. ممکن است به هنگام ورود به حسابتان از شما خواسته شده باشد که رمز عبورتان را تغییر دهید. اگراینطور نیست، شما می‌توانید آن را به طور مستقیم از تنظیمات حساب Google خود تغییر دهید.

2. از اعتبار گزینه‌های بازیابی حساب کاربریتان اطمینان حاصل کنید .آدرس ایمیل دوم، شماره تلفنها و سایر اطلاعات می توانند، درصورت فراموشی یا سرقت رمز عبورتان، به کمک شما بیایند که دوباره به حسابتان وارد شوید. این گزینه‌ها را  دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست و به روز هستند.

3. وب سایتها و برنامه‌هایی که مجاز به دسترسی به حساب کاربری شما هستند را چک کنید واجازه دسترسی را از آنهایی که آشنا به نظر نمی‌رسند (یا مشکوک هستند) بگیرید. می‌توانید این لیست را از تنظیمات حساب کاربری Google خود ببینید.

4. تنظیمات Gmail خود را برای آدرس بازارسال (Forward) یا حسابهای کنترل‌کننده مشکوک چک کنید.

5.  به هشدارهایی که در مرورگر وب شما نمایش داده می‌شوند به دقت توجه کنید و بدون توجه با کلیک از آنها عبور نکنید.

برای راهکارهای بیشتر در جهت امنیت حساب کاربری خود می‌توانید به http://www.google.com/help/security مراجعه کنید. اگر فکر می‌کنید که حساب کاربری شما مورد دستبرد قرار گرفته است، می‌توانید مراحل بازیابی حساب را از طریق Gmail Help Center شروع کنید.

از توجه شما متشکریم،
تیم امنیت Google

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو