مناسب‌ترين گزينه سامانه متمرکز بانکی

Images
Images
Images
Images

مناسب‌ترين گزينه سامانه متمرکز بانکی

  • عمومی
  • 2,451 بازدید

مدير اداره مهندسي نرم‌افزار بانك مركزی: اين سيستم در مقايسه با نمونه‌هاي مشابه از قابليت‌هاي بالايي برخوردار است چرا كه تمام منبع نرم‌افزاری آن در اختيار ما قرار دارد و اين ويژگي به لحاظ امنيتي بسيار قابل توجه است.

سيستم متمرکز بانکداري الکترونيک (CORE) شركت خدمات انفورماتيك با تمام ویژگی‌های‌ مورد نیاز بانک مرکزی براي ايجاد سامانه متمرکز بانکي مطابقت داشته و با ضريب امنيت بالا از آخرین سطح فناوري نيز برخوردار است.

محمد بيگي، مدير اداره مهندسي نرم‌افزار بانک مرکزي با اعلام اين مطلب، در خصوص دلايل انتخاب شركت خدمات انفورماتيك به عنوان مجري اين پروژه گفت: بسياري از سيستم‌هاي‌ متمرکز بانکداري الکترونيک موجود عمدتاً خارجي بوده در حالي‌كه سيستم ارائه شده توسط شرکت خدمات انفورماتيک داخلي است و تمام مختصات و ويژگي‌هاي مورد نظر بانك مركزي را نيز تامين مي‌نمايد.

بيگي در تشريح برتري‌هاي CORE جديد شركت خدمات انفورماتيك اعلام نمود: اين سيستم علاوه بر داخلي بودن، در مقايسه با نمونه‌هاي مشابه از قابليت‌هاي بالايي برخوردار است چرا كه تمام منبع نرم‌افزاري آن در اختيار ما قرار دارد و اين ويژگي به لحاظ امنيتي بسيار قابل توجه است.

وي اظهار اميدواري کرد پيش از پايان سال ۹۰ فاز دوم سامانه متمركز بانكي، بانك مركزي که با هدف تجميع حساب‌هاي دولتي، خزانه و حساب‌هاي ساير سازمان‌ها، شركت‌ها و موسسات در نزد بانك مركزي با امكان بهره‌برداري از ابزار نوين بانكي طراحي شده است، به بهر‌ برداري برسد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران


شرکت خدمات انفورماتيک هم در مورد اجراي اين پروژه توضيحاتي ارائه نموده است.
فرامرز خالقي، معاونت بازاريابي و فروش شركت خدمات انفورماتيك نيز در خصوص ويژگي‌هاي اين پروژه گفت: سيستم متمرکز بانکداري الکترونيک فعال در اين سامانه از آخرين دستاوردهاي فناوري در اين حوزه برخوردار بوده و معماري‌هاي نرم‌افزاري روز در آن به كار گرفته شده است و به جهت سرويس‌گرا (SOA) بودن آن از قابليت تطبيق با شرايط جديد برخوردار است. 

وي ويژگي ديگر سيستم جديد را قابليت دسترس پذيري بالاي آن عنوان نمود و يادآور شد: به اين ترتيب با نصب و راه‌اندازي آن در بانك‌هاي متقاضي، ايجاد سرويس‌ها و كاربري‌هاي جديد در زمان كوتاه امكان‌پذير مي‌باشد.
خالقي ادامه داد: از طرفي با توجه به مقياس‌پذيري آن مي‌توان سيستم متمرکز بانکداري الکترونيک ارائه شده را مطابق با نياز مشتري در هر سطحي آماده بهره‌برداري نمود. از ديگر نكات قابل توجه مي‌توان به ويژگي محصول‌سازي آن اشاره نمود که به خودي خود انعطاف‌پذيري را نيز به ديگر ويژگي‌هاي برجسته آن مي افزايد. 

به گفته معاونت بازاريابي و فروش شركت خدمات انفورماتيك با توجه به بهره مندي از فناوري سيستم‌هاي مبتني بر مديريت منابع سازماني (ERP) ، قابليت مدل‌سازي براي فرايندهاي پيچيده نيز فراهم شده و آن ها را به طور كامل پوشش مي‌دهد.
وي تاكيد كرد: آنچه بسيار حائز اهميت است تحقق اين امر با استفاده از نرم‌افزارهاي متن باز ضمن عدم وابستگي به منابع خارجي و افزايش امنيت مورد نظر در سيستم‌هاي بانكي است كه نشان از توان بالاي متخصصين داخلي دارد.

لازم به ذكر است كه سامانه متمركز بانكي، بانك مركزی با هدف تجميع حساب‌هاي دولتي و خزانه و حساب‌هاي ساير سازمان‌ها، شركت‌ها و موسسات در نزد بانك مركزي با امكان بهره‌برداري از ابزار نوين بانكي با حضور محمود بهمني رياست كل و محمود احمدي دبير كل، اعضاي هيات عامل و كاركنان بانك مركزی و سيد ابوطالب نجفي مديرعامل، معاونين و مديران شركت خدمات انفورماتيك روز ۲۶ دی ماه افتتاح شد.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو