احتمال جاسوسی تلویزیون‌های LG از خانه‌های مردم!

Images
Images
Images
Images

احتمال جاسوسی تلویزیون‌های LG از خانه‌های مردم!

  • عمومی
  • 2,292 بازدید

سری تلویزیون‌های Smart TV شرکت LG با نام LG 42LN572V هم‌اکنون متهم به جاسوسی از کاربران شده ‌است.یکی از صاحبان گیرنده تلویزیونی LG Smart TV در کشور بریتانیا به صورت کاملا اتفاقی متوجه شد که تلویزیون یاد شده اطلاعات مربوط به عادات وی برای تماشای شبکه‌های تلویزیونی را از طریق شبکه Wi-Fi ارسال می‌کند و علاوه بر این، از طریق یک سیستم حافظه خارجی که به گیرنده تلویزیونی متصل شده است، دیگر اطلاعات را به یکی از سایت‌های اینترنتی شرکت LG ارسال می‌نماید.

با توجه به حقوق تعریف شده برای گیرنده‌های تلویزیونی و قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران، بخش تنظیمات تلویزیون باید برخلاف روند یاد شده اصلاح شود و به همین خاطر می‌توان گفت که تلویزیون LG این اقدامات را به صورت غیرقانونی انجام داده است.


سری تلویزیون‌های Smart TV شرکت LG هم‌اکنون متهم به جاسوسی از کاربران شده ‌است و این مدل از آن‌ها که قابلیت یاد شده برای نخستین بار در آن کشف شده است LG 42LN5727 نام دارد که در می ۲۰۱۳ به تولید رسیده است.

سری تلویزیون‌های Smart TV گزینه‌ای را شامل می‌شوند که با فعال شدن آن اطلاعات مربوط به نحوه تماشای برنامه‌های تلویزیونی توسط افراد ذخیره می‌شود.
البته باید توجه داشت که صاحبان تلویزیون می‌توانند این قابلیت را در قسمت Option غیرفعال کنند. 

با این وجود، یک شهروند بریتانیایی به صورت کاملا اتفاقی متوجه شد که گیرنده تلویزیونی او این اطلاعات را به یکی از پایگاه‌های اینترنتی شرکت LG به آدرس GB.smartshare.lgtvsdp.com می‌فرستد که البته این سایت هم‌اکنون غیرفعال است و زمانی که آن را باز می‌کنید خطای ۴۰۴ نمایان می‌شود.

اگرچه هم‌اکنون به نظر می‌رسد که LG اطلاعات شخصی کاربران را به این صورت جمع‌آوری نکرده است، اما این قابلیت به شرکت کره‌ای یاد شده امکان می‌دهد در هر زمان که فرد شبکه تلویزیونی مورد نظر خود را تماشا می‌کند، اطلاعات مربوطه به این شرکت منتقل شود و شرکت LG همچنین بتواند به تمامی اطلاعات روی حافظه‌های خارجی متصل به تلویزیون دسترسی داشته باشد.
 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو