خط شناسی کامپیوتری، روش جدید حفاظت اطلاعات

Images
Images
Images
Images

خط شناسی کامپیوتری، روش جدید حفاظت اطلاعات

  • عمومی
  • 2,256 بازدید

برنامه نویسان سیبری سیستم بی نظیر دفاع از اطلاعات را پیشنهاد کردند که بر اساس مطالعه خط خاص کامپیوتری استوار شده است.برنامه هوشمند به صورت نوعی «خط شناس» کار می کند. این برنامه به مطالعه و آنالیز سرعت فشار بر دکمه ها ی « کی برد» و کار انگشتان و به این ترتیب به شناسایی « خودی ها» و « غریبه ها» می پردازد.

سیستم جدید می تواند از اطلاعات با ارزش در مقابل دست درازی هکر ها دفاع کند. این سیستم توسط دانشمندان دانشگاه سیستم مدیریت و رادیو الکترونیک تومسک واقع در شرق سیبری غربی طراحی شده است. همه چیز از ایده مطالعه خط های فردی کامپیوتری آغاز شد.

هر شخصی از روش خاص کار با « کی برد»، روش خاص فشار دادن دکمه ها ، جستجوی علایم ضروری برخورداراست، در جایی تأمل می کند و در جایی شتاب به خرج می دهد. پس از چنین پروژه « خط شناسی کامپیوتری» ، دانشمندان کرسی امنیت جامع اطلاعات سیستم کامپیوتری ، برنامه بی نظیر دفاع کامپیوتری را طراحی کردند.

برنامه دانشمندان تومسک به آنالیز و بررسی سرعت تایپ شخص پرداخته و معلوم می کند آیا او روی دکمه خاصی تأمل می کند یا نه. زیرا بسیاری از کاربران کامپیوتر هنگام فشار دادن تعدادی از حروف و یا اعداد روی « کی برد» مکث می کنند. این برنامه همچنین مدت زمان فشار بر دکمه ها را به ثبت می رساند.

بر طبق این اطلاعات کاربری مشخص می شود که از حق دسترسی به « کد رمز» اطلاعات برخوردار است. خودویژگی این سیستم بی نظیر سنسوری در آن است که تغییراتی که در کاربر رخ می دهد و تأثیر آنها بر تایپ کاراکترهای روی « کی برد» را در نظر می گیرد.

در این برنامه حتی ثبت تغییرات شدید خط ، به عنوان مثال مرتبط با آسیب های دست در نظر گرفته شده است. برای اینکه برنامه بتواند صاحب کد را شناسایی کند ، سیستم کدهای یکباره طرح ریزی شده است.

برنامه دانشمندان تومسک مرحله آزمایشی را از سر گذرانده و در انتظار سفارش دهندگان است.

پست های تصادفی

استارتاپ چیست؟
استارتاپ چیست؟
 استارت آپ واژه‌ای است که در سال‌های اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفا...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو