سرعت اینترنت ده برابر می‌شود!

Images
Images
Images
Images

سرعت اینترنت ده برابر می‌شود!

  • عمومی
  • 2,470 بازدید

هر 10 سال سرعت جابجایی داده‌ها 10 برابر می‌شود. ممکن است در 10 سال آینده سرعت تبادل داده‌ها از طریق شبکه‌های فیبر نوری، به یک پتابایت (Petabyte) در ثانیه برسد. هر پتابایت برابر با 1000 ترابایت است و هر ترابایت نیز، خود با 1000 گیگابایت برابری می‌کند. 

«یوگنی دیانوف» مدیر مرکز شبکه‌های فیبر نوری در موسسه فیزیک عمومی آکادمی علوم روسیه، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد که افزایش این سرعت به بیش از این مقدار، با محدودیت‌هایی روبرو است.


این موضوع یادآور نخستین تلاش‌های الکساندر گراهام بل است که 4 سال پس از اختراع تلفن، دستگاهی به نام تلفن نوری ساخت که می‌توانست با استفاده از نور خورشید، صدا را تا چند صد متر منتقل کند. هر 10 سال سرعت جابجایی داده‌ها 10 برابر می‌شود و در حال حاضر این رقم به 10 ترابایت در ثانیه رسیده است. این محقق در بخش دیگری از سخنانش گفت در شرایط آزمایشگاهی دستیابی به سرعت 100 ترابایت در ثانیه نیز امکان‌پذیر است.


وی در عین حال اظهار داشت: گذر از این سرعت با استفاده از شبکه‌های فعلی مبتنی فیبر نوری غیرممکن است. گفتنی است هر سال حجم تولید داده در جهان 30 الی 40 درصد افزایش می‌یابد. افزایش تعداد کاربران اینترنت و نیز پیدایش و فعالیت سایت‌ها و سازمان‌هایی که به تولید محتوا در اینترنت روی می‌آورند، در این خصوص کاملاً دخیل است.

پست های تصادفی

میزبانی ابری چیست؟
میزبانی ابری چیست؟
میزبانی ابری که به میزبانی جدولی نیز معروف است، در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین سرویس میزبانی...
لایک فیس‌بوک عوض شد
لایک فیس‌بوک عوض شد
در لایک جدید، قسمت بالایی انگشت شست حذف شده و به جای آن حرف F قرار گرفته است.سیاری از کاربران این...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو