علاقه توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزارهای همراه به HTML۵ در حال کاهش است

Images
Images
Images
Images

علاقه توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزارهای همراه به HTML۵ در حال کاهش است

  • عمومی
  • 2,535 بازدید

یافته‏‌های یک پیمایش جدید نشان می‌‏دهد علاقه توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزارهای همراه به زبان برنامه‌‏نویسی HTML۵ رو به کاهش است. 

پیمایش جدیدی که توسط شرکت‏‌های اَپ‏سلاراتور (Appcelerator) و آی دی سی انجام شده است نشان می‌‏دهد که علاقه توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزارهای همراه به زبان برنامه‏‌نویسی HTML۵ کاهش یافته و به رقم ۹. ۵۹ درصد رسیده است. این رقم در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ حدود ۷. ۷۲ درصد گزارش شده بود. 

پژوهشگران در این پیمایش نظر ۶ هزار و ۶۹۸ نفر از توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزارهای همراه را که از ابزارهای شرکت اپ‌سلاراتور استفاده می‌‏کنند، جویا شده‌‏اند. شرکت اپ‏‌سلاراتور که عرضه‏‌کننده ابزارهای توسعه نرم‌‏افزاری همراه است انتظار دارد در شکاف بین نرم‌‏افزارهای مبتنی بر HTML۵ و نرم‌‏افزارهای بومی‏‌تر گسترش یابد. این شرکت در حال حاضر پلت‏فرمی عرضه می‌‏کند که مبتنی بر جاوااسکریپت است و توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزاری به کمک آن می‌‏توانند اپلیکیشن‏‌های همراه و بومی طراحی کنند. 

در این گزارش به صراحت تصریح شده است که آینده به زبان جاوااسکریپت نوشته خواهد شد، چرا که توسعه‌‏دهندگان نرم‏‌افزاری استفاده از آن را بر جاوا، آبجکتیو سی، سی، سی پلاس پلاس، سی شارپ و غیره ترجیح می‌‏دهند. در این مطالعه ۲. ۴۷ درصد از پاسخگویان جاوااسکریپت را مناسب‏‌ترین زبان برنامه‏‌نویسی برای تولید نرم‌‏افزارهای همراه دانسته‌‏اند. ۸. ۲۲ درصد نیز زبان جاوا را برای این کار مناسب دانسته‌‏اند. 


رئیس این شرکت در این باره گفته است: زبان برنامه‌‏نویسی HTML۵ به بخش محدودی از نرم‌‏افزار‌ها محدود شده است، اما نرم‏‌افزارهای بومی در حال گسترش به حوزه‏‌های مختلفی مثل سیستم‌‏های کسب و کار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا بانکداری همراه هستند. وی همچنین گفته است HTML۵ در سازگاری با برخی پلت‏فرم‏‌ها مثل نسخه ۷ سیستم عامل آی او اس اپل و مرورگر موزیلا مشکلاتی دارد.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو