افزایش غیرمنتظره محبوبیت زبان T-SQL در سال ۲۰۱۳

Images
Images
Images
Images

افزایش غیرمنتظره محبوبیت زبان T-SQL در سال ۲۰۱۳

  • عمومی
  • 2,569 بازدید

 گزارش شاخص تیوبی (Tiobe) که به بررسی میزان محبوبیت زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی می‌‏پردازد نشان می‌‏دهد زبان T-SQL در سال ۲۰۱۳ بیش از سایر زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی توانسته جایگاه خود را بهبود بخشد. زبان Transact-SQL که از آن با نام اختصاری T-SQL یاد می‌‏شود در سال ۲۰۱۳ توانسته محبوبیت خود به حد قابل توجهی افزایش دهد. این زبان که برای کار با بانک‏‌های اطلاعاتی SQL مایکروسافت به کار می‌‏رود، در سال ۲۰۱۳ توانسته جایگاه خود را ۹۸. ۰ درصد افزایش دهد. 

زبان برنامه‌‏نویسی آبجکتیو سی نیز توانسته جایگاه خود را ۸۱. ۰ درصد ارتقا دهد و از این نظر رتبه دوم را از آن خود کند. محبوبیت زبان اف شارپ (F#) نیز در این سال ۵۳. ۰ درصد رشد داشته است و از نظر میزان افزایش محبوبیت در رتبه سوم ایستاده است. 

تیوبی در یکی از گزارش‌‏های ماهیانه خود ارتقای جایگاه زبان T-SQL را عجیب دانسته و اعلام کرده است افزایش محبوبیت این زبان در شرایطی صورت می‌‏گیرد که برنامه‌‏های مرتبط با سرورهای SQL مایکروسافت که زمینه اصلی کاربرد این زبان است، در حال از دست دادن محبوبیت خود هستند. تیوبی در توضیح این اتفاق گفته است محبوبیت زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی تحت تاثیر روندهای بیرونی تغییر می‌‏کنند. مثلاً استفاده رونق بازار نرم‏‌افزار‌ها و اپلیکیشن‏‌های سازگار با سیستم عامل آی او اس اپل باعث افزایش محبوبیت زبان برنامه‏‌نویسی آبجکتیو سی شده است. تیوبی در پایان نتیجه گرفته است علت اصلی افزایش محبوبیت زبان T-SQL این است که در سال ۲۰۱۳ اتفاق خاصی در این حوزه‏‌ها رخ نداده است. 


گزارش تیوبی همچنین نشان می‌‏دهد در ماه دسامبر ۲۰۱۳ زبان‏‌های برنامه‏‌نویسی سی، جاوا، آبجکتیو سی، سی پلاس پلاس و سی شارپ به ترتیب محبوب‏‌ترین زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی بوده‌‏اند.

پست های تصادفی

درمان تنبلی اینترنت
درمان تنبلی اینترنت
درد کهنه اینترنت همیشه برای کاربران در ایران آزار دهنده بوده و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم ...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو