7 روش ساده براي افزايش ترافيک سايت يا وبلاگ شما

Images
Images
Images
Images

7 روش ساده براي افزايش ترافيک سايت يا وبلاگ شما

  • مقالات
  • 2,105 بازدید

در دنياي گسترده وب سايت هاي اينترنتي و در حالي که در موضوعات گوناگون هزاران سايت مشغول به کار هستند مهمترين دغدغه مديران سايت ها جذب مخاطبان بيشتر براي سايت مي باشد. در اينجا قصد داريم اشاره اي داشته باشيم به هفت  روش بسيار ساده ولي موثر براي جذب مخاطب براي سايت يا وبلاگ.

 

1- نوشتن مقالات

 

نوشتن مقاله در موضوعاتي که به وب سايت شما مربوط مي شوند و انتشار دادن آنها از طرق مختلف يکي از روش هاي موثر براي جذب مخاطبان جديد است که از سه جنبه داراي اهميت است.

 

 

  • افرادي که علاقه مند به مطالعه مقالات شما هستند براي دستيابي به مقالات بيشتر در موضوعاتي که شما به آنها پرداخته ايد بر روي لينک سايت شما که در ديگر سايت ها منتشر شده کليک مي کنند. اين کار براي سايت شما بازديد کننده هاي دائمي جديدي جمع خواهد کرد.
  • در صورت گسترده شدن و توزيع مقالات شما در وب تعداد لينک هايي که به وبلاگ يا سايت شما ختم مي شوند بيشتر و بيشتر خواهد شد و در اثر همين کار موقعيت سايت شما در موتورهاي جستجو بيش از گذشته بالا خواهد رفت و در هنگام جستجو در رده هاي بالا قرار مي گيرد.
  • با افزايش تعداد مقالات و در کل محتواي مر بوط به ساختار کاري سايت شما ، حجم کلمات کليدي نيز خواه نا خواه افزايش پيدا مي کند و در نتيجه موتورهاي جستجو در محدوده بيشتري از کلمات نسبت به نمايش سايت شما عمل مي کنند و شما مي توانيد خوانندگان بيشتري را جذب کنيد.

 

2- انجمن هاي شبکه اي

 

تعداد بسيار زيادي انجمن هاي بحث و گفتگو در موضوعات مختلف در اينترنت وجود دارند و بيشتر آنها به کارران خود اجازه مي دهند اطلاعات مختلفي درباره خودشان در سايت ثبت کنند اين اطلاعات مي تواند شامل اطلاعات شغلي، آدرس وب سايت و حتي تبليغات باشد.

با استفاده از اين بستر ها و آشنايي و شرکت در مباحث حوزه کاري خود پاسخ سوالات مطرح شده توسط ديگران را ارائه کنيد و از اين طريق اعتمادي در ديگران نسبت به سطح آگاهي خود از موضوعات مختلف ايجاد کنيد و از آنها بخواهيد براي دريافت اطلاعات بيشتر از سايت شما بازديد کنند. البته اين کار را بايد با رعايت حال ديگران انجام دهيد و کار با ارزش خود را در حد يک اسپمر پايين نياوريد.

 

3- تبادل لينک

تبادل لينک دو مزيت براي شما به همراه خواهد داشت:

  • اولاً، هرچه بيشتر به تبادل لينک با ساير سايت ها و وبلاگ هاي مختلف بپردازيد شانس بيشتري را براي ديگر افراد بوجود خواهيد آورد تا سايت شما را پيدا کنند.
  • ثانياً اين کار تاثير بسيار زيادي در بهبود موقعيت سايت شما در موتور هاي جستجو دارد. چرا که شانس شما را براي قرار گرفتن در موقعيت هاي بالايي و صفحات ابتدايي کاوش هاي کاربران بالا مي برد.

 

در زير به چند نکته مختلف در مورد تاثيرات تبادل لينک اشاره مي شود:

  •  با سايت هايي تبادل لينک کنيد که مطمئن هستيد براي خوانندگان شما جالب توجه هستند.
  •  به سايت هايي که بدون ترتيب و نظم خاصي باتعداد بسيار زيادي سايت تبادل لينک کرده اند لينک ندهيد چرا که تاثيري در افزايش ترافيک سايت شما نخواهد داشت.
  • لينک سايت خود را در دايرکتوري هاي مختلف به ثبت برسانيد.
  • با مديران سايت ها و وبلاگ هاي مختلف براي جلب نظر ايشان براي تبادل لينک از طريق ايميل وارد مذاکره شويد.

 

4- امضاي پايين ايميل

يکي از بهترين و راحت ترين کارها براي جذب مخاطبان بيشتر براي وب سايت که بيشتر اوقات نيز فراموش مي شود استفاده از نشاني وب سايت در پاي ايميل هاي ارسالي است.

بسياري از ما در روز ايميل هاي مختلفي براي ديگران ارسال مي کنيم ولي در انتهاي نامه فقط به ذکر نام خود اقدام مي کنيم در حالي که مي توان در انتهاي نامه در جملاتي کوتاه وب سايت خود را معرفي و لينک آن را براي ورود در اختيار خوانندگان ايميل گذاشت.

مطمئن باشيد که اين کار در طول مدت زماني نتيجه مثبتي براي شما به همراه خواهد داشت.

 

5- مديريت حجم صفحات

 

يکي از ساده ترين راهکارهاي جذب مخاطب کنترل و مديريت تک تک صفحات وب سايت است اجازه ندهيد زمان بازشدن صفحات سايت شما بسيار طولاني شود چرا که قطعاً بازديدکننده قيد مطالعه و بازديد از سايت شما را خواهد زد.

 

 

 

6- اطلاع رساني

شايد عده اي علي رغم تمايل به مطالعه سايت شما دقيقا از تاريخ به روز رساني آن آگاه نباشند و يا آدرس سايت شما را فراموش کرده باشند با اين تصور از ديگر روش هايي که مي تواند باعث افزايش و ثبات در تعداد بازديدکنندگان سايت شود تهيه يک ليست از ايميل خوانندگان ثابت و اطلاع رساني براي به روز شدن سايت است. اين کار را مي توان در ليست ياهو مسنجر، چت روم هاي مرتبط با سايت، ايميل، سايت هاي شبکه اي همچون اورکات و... انجام داد.

 

7- به روز رساني منظم

 

افراد براي مراجعات بعدي به سايتي که براي بار اول نظر آنها را جلب کرده نيازمند محرک هاي مختلفي هستند يکي از مهمترين اين محرک ها براي تداوم ارتباط مخاطبان با سايت به روز رساني در فواصل زماني منظم و معقول است فواصل زماني را مي توان بر حسب نوع فعاليت سايت، ذائقه مخاطبان، و حجم مطالب تعيين کرد.

 

 

اميدوارم اين چند نکته که حاصل تجربيات شخصي من بوده مورد استفاده شما هم قرار بگيرد.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو