7 راه برای تجزیه و تحلیل سئو سایت توسط وبمستر تولز گوگل

Images
Images
Images
Images

7 راه برای تجزیه و تحلیل سئو سایت توسط وبمستر تولز گوگل

  • مقالات
  • 1,881 بازدید

آیا شما یک سایت شخصی ، شرکتی یا فروشگاهی دارید؟ اگر شما سایت دارید این مقاله را حتما مطالعه کنید.
در این مقاله قصد داریم 7 راهی که برای تجزیه ، تحلیل و ارتقاء رتبه سایت با استفاده از وبمستر تولز گوگل میتوان انجام داد را به شما آموزش دهیم.گوگل وبمستر تولز یکی از ابزار های بسیار قدرتمند و رایگان است که به شما برای مدیریت سایت و تحلیل آن کمک می کند.اگر شما هنوز از این ابزار برای چک کردن کارایی وبسایت و یا بررسی رفتار کاربران استفاده نکرده اید به شما توصیه میکنیم هرچه زودتر این ابزار را برای بهینه سازی سایت خود در گوگل به سایت تان اضافه کنید.
در این مقاله 7 روش قدرتمند برای آنالیز سئو سایت  توسط گوگل وبمستر تولز که باید بدانید را مطرح می کنیم :

 


1. آمار و اطلاعات کلمات کلیدی

شما میتوانید ترافیک دریافتی از کلمات کلیدی را در ابزار گوگل آنالیتیکز ببینید. اما همچنین امکان دسترسی به اطلاعات کلمات کلیدی در گوگل وبمستر نیز وجود دارد. اگرچه گوگل وبمستر تولز اطلاعاتی مشابه و به دقت گوگل آنالیتیکز ارائه نمی کند اما این اطلاعات هرچند اندک می تواند کمک بسیاری به مدیران سایت بکند.اگر در گوگل وبمستر تولز وارد بخش Search Traffic و سپس بر روی گزینه Search Queries کلیک کنید میتوانید اطلاعات مربوط به یک کلمه کلیدی مانند تعداد نمایش آن کلمه در نتایج جستجو ، تعداد کلیک ، CTR و رتبه آن کلمه در نتایج گوگل را مشاهده کنید. تجزیه و تحلیل این اطلاعات در بازه زمانی خاصی مثلا ماهیانه می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید مطالب و محتوایی که منتشر کرده اید چه مقدار برای کاربران مفید بوده است و اگر کاربران رغبتی به مطالب شما نداشته اند استراتژزی خود را تغییر دهید.

 


2.بررسی و رفع خطاهای دسترسی صفحات

وقتی بازدیدکننده های سایت شما نمیتوانند به صفحه مشخصی دسترسی داشته باشند ، شما ترافیک با ارزش و مشتری های زیادی را از دست خواهید داد.آنها به سادگی سایت دیگری پیدا خواهند کرد و به سمت آن می روند.اگر شما همه ی کار های سئو و بهینه سازی را انجام دهید و محتوای بسیار ناب نیز تولید کنید اما کاربران به آن دسترسی نداشته باشند یعنی عملا هیچ کاری نکرده اید. پس بسیار حیاتی و مهم است که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این پیغام خطاها اقدام کنید.در بخش Crawl اگر بر روی گزینه  Crawl Erros کلیک کنید میتوانید  آدرس صفحاتی از سایت شما را که گوگل امکان بررسی و خزیدن در آنها را ندارد و یا با بازکردن این صفحات با یکی از ارورهای HTTP  مانند 404، 503 یا 200 مواجه میگردد را مشاهده کنید.پس از برطرف کردن این خطاها میتوانید مطمئن شوید که تمام بازدیدکننده گان به سایت و صفحات شما دسترسی دارند.

 

 

3. استفاده از ابزار Disavow

گاهی اوقات ممکن است سایت شما توسط گوگل جریمه شود حتی وقتی که کار اشتباهی را به عمد انجام نداده اید و دلیل این جریمه را نیز نمیدانید. یکی از دلایل این جریمه ها ممکن است لینک های بی کیفیتی که به سایت شما وارد می شوند باشد. در این حالت شما نیاز دارید که این جریمه ها را رفع کنید تا در صورت امکان سایت شما به حالت قبل برگردد و رتبه از دست رفته خود را مجددا کسب کنید. شما با استفاده از ابزار Disavow گوگل وبمستر تولز میتوانید لینک های بی کیفیتی که به سایت شما داده شده اند را حذف کنید.
لینک های باید در یک فایل متنی ( txt )باشند و به صورت utf-8 ذخیره شده باشند.
پس از اینکه این لینک ها را با استفاده از این ابزار به گوگل معرفی کردید ، گوگل دیگر آنها را به عنوان لینک ورودی به سایت شما در نظر نمی گیرد.

 



4. تجزیه و تحلیل بک لینک های سایت شما

وبمستر تولز میتواند اطلاعاتی در زمینه بک لینک های سایت شما در اختیارتان قرار دهد.در بخش Search Traffic اگر بر روی گزینه Links to Your Site کلیک کنید میتوانید تمام سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را مشاهده نمایید.اگر در قسمت Who links the most بر روی گزینه more کلیک کنید تمامی لینک هایی ورودی سایت تان را میبینید.
ستون Domains نام دامنه هایی است که به شما لینک داده اند ، ستون Links تعداد لینک هایی که از هر دامنه به شما داده شده و  Linked pages نیز تعداد صفحاتی از سایت شماست که به آنها لینک داده شده است.

 


5. ابزار بررسی سرعت سایت

هنگامی که گوگل از الگوریتم مرغ مگس خوار رونمایی کرد، یکی از فاکتور های مهم در سئو سرعت سایت قرار گرفت. با استفاده از ابزار PageSpeed Insights شما می توانید بررسی کنید که چرا سرعت لود شدن محتویات سایت شما طولانی می شود. با افزایش سرعت لود سایت و کاهش زمان لود شما میتوانید شما می توانید کاربران سایت خود را راضی نگه داشته و آنها را زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید. در صورتی که زمان لود سایت شما  زیاد باشد شک نکنید که کاربران زیادی را از دست خواهید داد.برای دسترسی به این ابزار در وبمستر تولز گوگل بر روی گزینه Other Resources کلیک کرده و سپس گزینه PagesSpeed Insights را بزنید.در صفحه باز شده آدرس سایت خود را وارد کرده و بر روی Analyze کلیک کنید.با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می گیرد میتوانید سرعت لود سایت خودتان را افزایش دهید و زمان لود آن را تا حد زیادی کم کنید.

 


6.فعالسازی دریافت اطلاعیه های گوگل از طریق ایمیل

در وبمستر تولز گوگل بر روی دکمه سمت راست که شکل چرخ دنده نیز دارد کلیک کرده و سپس گزینه Webmaster Tools Preferences را بزنید. شما در این صفحه علاوه بر انتخاب زبان اطلاعیه های دریافتی که متاسفانه زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند میتوانید مشخص کنید که اطلاعیه های مهم برایتان ایمیل شود یا همه اطلاعیه ها.
اگر سایت شما جریمه شود و یا هر اتفاقی در گوگل وبمستر برای سایت شما ثبت شود بلافاصله برایتان ایمیل می شود.این یک راه بسیار ساده است تا زمانی که بر روی عوامل دیگر سئو و بهینه سازی کار میکنید خیالتان از سمت وبمستر گوگل راحت باشد.

 



7. استفاده از ابزار HTML Improvments

برای دسترسی به این ابزار در وبمستر تولز وارد بخش Search Appearance شده و سپس گزینه HTML Improvements را انتخاب کنید.این ابزار اطلاعاتی از قبیل مشکلاتی که در تگ عنوان ، تگ توضیحات و هر مشکلی که گوگل هنگام ایندکس کردن مطالب با آن مواجه می شود را به شما نشان می دهد.برای مثال شما میتوانید تگ های عنوان و توضیحاتی که تکراری ، خیلی طولانی و یا خیلی کوتاه هستند را یافته و آن ها را بر اساس اصول سئو و بهینه سازی بازنویسی کنید.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو