در مجموع سه نوع مشتری وجود دارد که طراحی سایت بسته به این دسته بندی ها تغییر می کند.شما کافیست تشخیص دهید مشتری مورد نظر شما چه میخواهد و هدف نهایی او چیست؟ وقتی سایتی مطابق میل و سلیقه یک مشتری باشد، نشان دهنده تسلط شما در برآوردگی نیاز هاست...
معمولا جمله ای که از این دسته می شنویم اینگونه است: " تا کنون برای محصول خود در سایت های زرد تبلیغ کرده ام ، اما الان می خواهم سایتی داشته باشم که در نتایج جستجو در گوگل ، یاهو و بینگ برای کلمه ی کلیدی مورد نظرم رتبه ی خوبی داشته باشد."
این کلمات کلیدی می توانند هر چیزی باشند.
پیشنهاد: با شرکت یا شخص متخصص سئو همکاری کنید و تمرکز خود را روی بخش طراحی و محتوا معطوف کنید. به این ترتیب می توانید وقتی را نیز برای زیبایی سایت نیز در نظر بگیرید. نیاز اصلی فرد در این مورد سئو می باشد پس ضروری است که با متخصص بهینه سازی سایت همکاری کنید.
برند هایی هستند که پیش از اینکه نیاز به سایت داشته باشند شناخته شده اند و نیازی به معرفی ندارند.
پیشنهاد:اگرچه این سایت های نیازی به رتبه ی بالا در کلمات غیر برند ندارند اما پیشنهاد در این زمینه بی ضرر نیست. اگر این افراد علاقه مند بودند تا در بین کلمات غیر برند نیز رتبه ی خوبی داشته باشند باید استانداردهای سئو در بخش طراحی به خوبی رعایت شود.
این افراد بیشتر در محله ها شناخته شده اند و معمولا ارتباط چندانی با تکنولوژی (حداقل در زمینه ی کسب و کار) ندارند. مانند دکتر ها یا افرادی که از سیستم های قدیمی بازاریابی برای شناخته شدن استفاده می کردند.
پیشنهاد:اگرچه این افراد سیستم محدودی را برای کار خود انتخاب کرده اند اما ممکن است به دست آوردن رتبه ی خوب در جستجوی کلمات غیر برند نیز برای آنها جذاب باشد. بهتر است برای بیان این موضوع از جملاتی مانند این جمله استفاده شود،" آیا تمایل دارید مشتریانی از سوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو هم داشته باشید؟" معمولا جواب های جالبی از این افراد دریافت خواهید کرد. به هر حال در صورت گرفتن پاسخ مثبت باید استانداردهای سئو را در طراحی رعایت کنید.
سئو گجت ابزاری است که علاوه بر ظاهر معقول و مناسب تعدادی از نکات ضروری سئو را نیز شامل می شود.
این سایت ها تا حدودی سخت ترین پروژه های اجرایی هستند. چرا که همزمان با رعایت نکات سئو در طراحی و هدف قرار دادن شرایط کلمه ی کلیدی باید خلاقیت و زیبایی در طراحی سایت طبق نظر مشتری منظور گردد.
با وجود آنکه ما در تمامی طراحی های خود نکات سئو را به دقت رعایت می کنیم در مواردی که فرد تاکید زیادی روی ظاهر دارد به تعدادی از نکات اصلی بسنده می کنیم.
کسانی که مشتریان خود را از طریق راه هایی مانند تبلیغات غیر اینترنتی به دست آورده اند و اکنون تبدیل به برند معروفی شده اند نیازی به طراحی سایت با سئو قوی ندارند.
این دسته از سایت ها معمولا جوایز بهترین سایت ها را دریافت می کنند در صورتی که ممکن است رتبه ای در کلمات کلیدی نداشته باشند . تا آنجایی که برند شما به اندازه ی کافی مشهور است ، سئو در درجه ی دوم اهمیت قرار می گیرد.
پس از این به بعد به سئو به عنوان بخشی از مراحل طراحی نگاه کنید . چرا که با نادیده گرفتن سئو در طراحی سایت آن را به پروژه ای عذاب آور پس از طراحی تبدیل خواهید کرد.
طراحی سایت بهینه سازی شده برای مشتری یعنی در اختیار گذاشتن ابزار مفید برای کسب و کار وی ، ارتقای سطح کسب و کار رضایتمندی مشتری را نیز به دنبال دارد. و چه چیزی بهتر از داشتن مشتریانی که نسبت به ادامه ی کار با شما تمایل نشان دهند.