چگونه فضای اسیر شده در گوشی های آیفون را آزاد کنید!

Images
Images
Images
Images

چگونه فضای اسیر شده در گوشی های آیفون را آزاد کنید!

  • مقالات
  • 2,098 بازدید

 

یکی از مشکلات مهم که همیشه در گوشی های هوشمند به چشم می خورد، کاهش فضای ذخیره سازی است که البته این معضل در گوشی های هوشمند اپل بیشتر قوت می گیرد. حالا فرض کنید نسخه ۱۶ گیگابایتی از آیفون را در اختیار دارد. مطمئنا بعد از چند هفته باید حافظه خود را ارتقا دهید اما شاید به هر دلیلی نتوانید هزینه ای برای افزایش حافظه یا خرید حافظه، پرداخت کنید. در چنین شرایطی ناچارید که یک سری کارها را انجام دهید و یا اینکه از یک سری چیزها چشم پوشی کنید.

 

پاک کردن عکس های اضافی 

اگر بخش گالری شما، مملو از عکس هایی است که حتی یکبار هم برای مشاهده آن ها به این بخش نیامده اید مطمئنا دارید چیزهای اضافی و بدرد نخوری روی گوشی خود نگهداری می کنید. همین حالا دست به کار شوید و این فایل های اضافی را حذف کنید. خوشبختانه امکان انتخاب دسته جمعی هم فراهم است. البته اگر شما نیاز دارید این عکس ها را نگهداری کنید می توانید از فضاهای کمکی مثل فضای ابری، گوگل درایو و دراپ باکس و موارد اینچنینی استفاده کنید. حتی می توانید تصاویر را به لپ تاپ خود منتقل کنید. این ساده ترین راه و موثر ترین راه است.

 

پاک کردن محتویات Recently Deleted 

در گوشی های ios بعد از پاک کردن دستی فایل ها، تا ۳۰ روز، امکان بازگشت تصاویر توسط ریکاوری وجود دارد بنابراین نمی توان گفت که این تصاویر و فیلم ها و فایل ها به طور کامل حذف شده اند. شما می توانید به راحتی آن ها را پاک کنید و محدودیت ۳۰ روزه را نادیده بگیرید. برای این کار در اپلیکیشن تصاویر به بخش Recently Deleted بروید و از اینجا هم اطلاعات را پاک کنید. حالا اگر سری به ظرفیت گوشی بزنید قطعا هیجان زده خواهید شد.

 

پاک کردن پروژه‌های قدیمی iMovie

اگر حافظه خور ترین اپلیکیشن آی او اس را بخواهید شناسایی کنید لازم نیست قدمی فراتر از آی مووی بردارید. این اپلیکیشن به طور فزاینده ای می تواند حجم حافظه شما را درگیر کند و آن را اشغال کند. بعد از اینکه در این سرویس، فیلم های خود را ساختید و منتشر کردید بهتر است آن را به کلکسیون ماندگارتان در فضای ابری یا لپ تاپ منتقل کنید یا اینکه آن ها را حذف کنید.

 

از ویدوی ۴k استفاده نکنید

از زمانی که گوشی های نسل ۶ آیفون روی کار آمده اند کاربران درگیر فیلم های ۴کا شده اند. این فیلم ها از نظر کیفیت و قابلیت بسیار شگفت انگیز هستند اما همین فیلم ها حجم زیادی را اشغال می کنند. کسانی که آیفون ۶ و آیفون ۷ دارند باید قید کارکردن در این مود از دوربین خود را فراموش کنند.

 

حذف فایل‌های موزیک

در سیستم های اپلی استریم های موسیقی مختلقی به چشم می خورد که باید به آن ها بی توجهی کنید تا بتوانید فضای حافظه تان را باز پس گیرید. اسپاتیفای و اپل موزیک سرویس هایی هستند که با موزیک به جنگ حافظه شما می آیند. علاوه بر بهینه سازی این سرویس ها ، پاک کردن موسیقی می تواند کمک زیادی به شما کند.

 

مدیریت اپلیکیشن های ایمیل

اپلیکیشن های مدیریت ایمیل هم فضای زیادی به خود اختصاص می دهند و با نگهداری داده های ایمیلی، به طور نا محسوسی، فضا را از آن خود می کنند. شما لازم نیست با سرویس های مختلفی ایمیل خود را چک کنید. یک سرویس در اختیار بگیرید و ایمیل تان را صرفا از آن طریق بررسی و چک کنید. بدین صورت می توانید از دانلود داده ها به طور تکراری در فضای محدودی که در اختیار دارید خودداری کنید.

 

منبع: گویا آی تی 

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو