CloudFlare و کاربرد آن در اینترنت

Images
Images
Images
Images

CloudFlare و کاربرد آن در اینترنت

  • مقالات
  • 2,623 بازدید

امکانات CloudFlareفن آوری ابری CDN  (شبکه ی تحویل داده) با پشتوانه ای ۱۵ ساله، طراحی شده است. این فن آوری جدید از تغییرات اخیر سخت افزار، فن آوری وب سرور، شبکه و مسیریابی شبکه استفاده می کند. در واقع این فن آوری CDN های نسل آینده هستند. این فن آوری، CDN هایی هستند که راحت تر نصب می گردند، مقرون به صرفه تر هستند و از هر CDN دیگری که قبلا امتحان کرده اید، بهتر کار می کنند.CloudFlare سیستمی در جهت افزایش امنیت و کارایی وبسایت ها می باشد که به طور متوسط وبسایت هایی که از این خدمات استفاده می کنند ۶۰% پهنای باند کمتر و ۶۵% درخواست (request) کمتری دارند و به طور قابل ملاحظه ای امن تر می باشند.

فن آوری ابری چگونه کار می کند؟

فن آوری ابری یک شبکه ی تحویل محتوا با یک لایه ی امن است. به محض اینکه وبسایتی عضو این شبکه شود، ترافیک این وبسایت به شبکه ی جهانی ابری هدایت می گردد. این شبکه یک نسخه از فایل های استاتیک نزدیک به بازدید کننده های وبسایت دخیره می کند. این به این معنی است که اطلاعات با سرعت بیشتری به بازدید کننده ها منتقل می شود. این خدمات منابع اطلاعات از قبیل CSS، JavaScript و عکس ها را دخیره می کند. فن آوری ابری بر اساس نوع و پسوند فایل ها به طور خودکار تصمیم می گیرد که چه فایل هایی را ذخیره کند، بنابراین نیازی به تنظیمات خاصی نمی باشد. این خدمات همچنین بازدید ها را فشرده می سازد. همچنین این فن آوری تهدیدات و ربات های اینترنتی را پیش از برخورد با سرور مسدود می سازد که باعث می شود پهنای باند کمتری هدر برود.

وقتی سایت شما بخشی از جامعه کلودفلر شود ترافیک آن از شبکه هوشمند جهانی این سرویس عبور خواهد کرد و بصورت خودکار سرعت بارگزاری صفحات سایت را بهینه خواهد کرد در نتیجه بازدیدکنندگان با سرعت بیشتری صفحات را باز خواهند کرد و سایت عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین مانع تهدیدات، bot و crawler هایی می‌شود که پهنای باند و منابع سرور شما را تلف می‌کنند بنابراین با استفاده از این سرویس تا 30% سرعت بارگزاری سایت افزایش می یابد، 60% از پهنای باند مصرفی کم می شود و سرور شما 65% لود کمتری خواهد داشت. استفاده از Cloudflare رایگان است و نصب آن کمتر از 5 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت بدون اینکه نیازی به سخت‌افزار، نصب‌ نرم‌افزار یا تغییر در کدهای سایت داشته باشید. نصب خیلی سر راست است و در 4 مرحله به سرانجام می‌رسد ولی برای افرادی که با تنظیمات دامنه و DNS ها آشنایی ندارند گیج کننده خواهد بود.

با Cloudflare امنیت و سرعت سایت خود را افزایش دهید

مراکز داده (Data center) شبکه ی ابری در کجا واقع شده اند؟

در حال حاضر شبکه ی ابری در ۱۴ مکان در سراسر جهان وظیقه ی دخیره و فیلتر کردن ترافیک را به عهده دارد. شما می توانید مکان ها و وضعیت این مراکز داده را مشاهده کنید.

چه نوع وبسایت هایی می توانند از این خدمات استفاده کنند؟

تقریبا تمامی وبسایت ها می توانند از این خدمات استفاده کنند. فن آوری ابری هم برای وبسایت های استاتیک و هم وبسایت های دینامیک کار می کند. فن آوری ابری برای وبسایت هایی که فایل های صوتی یا تصویری را مستقیماً از سرور پخش می کنند مناسب نیست. اگر یک وبسایت از یوتیوب یا ویمیو برای پخش ویدئو ی جاسازی شده استفاده کند، این فن آوری کمک کننده خواهد بود.

آیا دامنه هایی وجود دارند که نباید از سرویس ابری استفاده کنند؟

تنها رکورد های CNAME میتوانند از سرویس ابری استفاده کنند. اگرچه همه ی CNAME ها مناسب این کار نیستند. برای اینکه تصمیم بگیرید که آیا از فن آوری ابری استفاده کنید یا نه باید بدانید که چه محتوایی را در زیردامنه های خود استفاده می کنید. شما تنها باید سیستم ابری را برای زیر دامنه هایی فعل کنید که از ترافیک شبکه استفاده می کنند. شما نباید این سیستم را برای زیر دامنه هایی که از ترافیک استفاده نمی کنند، فعال کنید.

فن آوری ابری پرت های زیر را پـــــرو کــــــسـی می کند:

  • ۸۰
  • ۴۴۳
  • ۲۰۵۲
  • ۲۰۵۳
  • ۲۰۸۲
  • ۲۰۸۳
  • ۲۰۸۶
  • ۲۰۸۷
  • ۲۰۹۵
  • ۲۰۹۶
  • ۸۰۸۰
  • ۸۴۴۳
  • ۸۸۸۰

آیا می توان سیستم ابری را برای یک زیر دامنه ی wildcard استفاده کرد؟

به دلایل امنیتی خیر. این سیستم ترافیک را به زیر دامنه ی wildcard پـــــرو کــــــسـی نمی کند. برای فعال کردن سیستم ابری، شما باید به صورت صریح زیر دامنه رابه صورت CNAME بر روی DNS خود لیست کنید.

آیا می توان سیستم ابری را بر روی دامنه ی اصلی وب سایت خود که رکورد A می باشد فعال کرد؟

فن آوری ابری تنها به CNAME ،نه A رکورد، سرعت می بخشد و از آن محافظت می کند که معمولا دامنه ی اصلی را نیز در بر می گیرد. اگر ترافیک بر روی دامنه ی اصلی شما قرار دارد و می خواهید به آن سرعت بخشید و از آن مخافظت کنید، می توانید یک تغییر مسیر به www بدهید. اگر استفاده کننده ترافیک را به www تغییر مسیر ندهد یا ارسال نکند، هر ترافیکی بر روی www.mydomain.com محافظت می شود ولی این خدمات در اختیار mydomain.com قرار نخواهد گرفت.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو