مخرب‌ترین آثار ويروس‌ها

Images
Images
Images
Images

مخرب‌ترین آثار ويروس‌ها

  • مقالات
  • 2,703 بازدید

یک آنتی‌ویروس باید با نرم‌افزارهای کاربردی سازگاری داشته باشد تا کاربر در حین استفاده از آن دچار دردسر نشود.یکی از دغدغه‌های مهم اکثر کاربران رایانه، آثار مخرب ويروس، تروجان یا ورم است که موجب کاهش عملکرد رایانه می‌شود. بررسی‌های مختلفی در خصوص علل کند شدن رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز انجام شده است که به دلیل نحوه انجام آزمایش و شرایط فنی انجام آزمایش و دقت نتایج آزمایشی را که توسط دپی‌سی‌اسپای انجام گرفته است استناد می‌کنیم.
بسیاری از نرم‌افزارهای مشهوری که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نرم‌افزار ارائه می‌کنند، در بالای این جدول قرار دارند، به عبارت دیگر این نرم‌افزارها مؤثرترین عامل کندشدن رایانه‌های شما به‌شمار می‌رود.

یک آنتی‌ویروس باید با نرم‌افزارهای کاربردی سازگاری داشته باشد تا کاربر در حین استفاده از آن دچار دردسر نشود، درست است كه استفاده از آنتی‌ویروس‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده و شكی در سودمند بودن آنها نیست، ولی برخی اوقات دردسرهایی را برای كاربران ایجاد می‌كند. برای مثال برنامه‌های آنتی‌ویروس در صورتی كه به صورت مؤثر طراحی نشده باشند، كارایی رایانه را كاهش داده و باعث كند شدن آن می‌شوند، ممكن است كاربران بی‌تجربه در فهمیدن هشدارهای آنتی‌ویروس مشكل داشته باشند و پیشنهاداتی را كه آنتی‌ویروس به آن‌ها ارائه می‌كند درست متوجه نشوند.

همچنین گاهی اوقات یك تصمیم نادرست ممكن است منجر به نشت اطلاعات شود. در صورتی كه آنتی‌ویروس از جست‌وجوی اكتشافی استفاده كند كارآیی آن به میزان تشخیص‌های مثبت نادرست و تشخیص‌های منفی نادرست بستگی دارد و در آخر از آنجا كه برنامه‌های آنتی‌ویروس غالباً در سطوح بسیار قابل اطمینان در هسته سیستم اجرا می‌شوند، محل خوبی برای اجرای حملات بر علیه رایانه می‌باشند.
پریسا فتحعلی‌بیگلو - کارشناس فناوری اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس به شکل اختصاصی برای دفاع از سیستم‌ها در برابر تهدیدهای ویروس‌ها طراحی و نوشته می‌شوند و متخصصان امنیتی به استفاده از آنتی‌ویروس توصیه می‌کنند، زیرا از رایانه نه تنها در برابر ویروس‌ها، بلکه در برابر انواع بدافزارها نیز محافظت می‌کند، در واقع آنتی‌ویروس یک برنامه رایانه‌ای است که برای بررسی و مرور فایل‌ها و تشخیص و حذف ویروس‌ها و دیگر بدافزارها استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: آنتی‌ویروس‌ها محافظان سیستم‌های ما هستند و این‌گونه آنتی‌ویروس‌ها می‌توانند کنترل مرکزی سیستم را در دست گرفته و مواظب رفتار مشکوک یا برنامه‌های مخرب اجرایی برروی سیستم ما باشند، ولی با گسترش روابط نمی‌توانیم به صورت کامل روی آنتی‌ویروس‌ها حساب باز کنیم، زیرا این آنتی‌ویروس‌ها نیز از حمله ویروس‌ها در امان نیستند.

فتحعلی‌بیگلو با تأکید بر پیشرو بودن همیشگی ویروس‌ها از آنتی‌ویروس‌ها، خاطرنشان کرد: ویروس‌ها همیشه جلوتر از آنتی‌ویروس‌ها حرکت می‌کنند، ولی بیشتر آنتی‌ویروس‌ها در صورت بروز و ظهور یک ویروس جدید قادر خواهند بود که به سرعت آن را شناسایی کنند و سیستم شما را از وجود این ویروس پاک نگه دارند.

این کارشناس فناوری اطلاعات گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که برای از بین بردن احتمال آلودگی رایانه افراد به تروجان، ورم يا ويروس که یکی از مخرب‌ترین آثار آن کاهش عملکرد رایانه و اشغال پهنای باند اینترنتی است از نرم‌افزاری استفاده شود که چند برابر یک ویروس مخرب سرعت رایانه و یا کانکشن شخص را نابود کند.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو