وقتی عبارت «آموزش سئو» را در گوگل سرچ کنید، نتایج زیادی در مورد تکنیک های مختلف بهینه سازی موتورهای جستجو (عموماً از طیف رنگی سفید، سیاه و خاکستری!) مشاهده میکنید. خواندن و دانستن زیر و بم این تکنیک ها برای هر کارشناس و علاقهمند به سئو ضروری و مهم است.
به کار بردن این تکنیک ها در ابتدای کار کمک شایانی به مدیران سایت میکند به طوریکه حتی ممکن است جایگاه خوبی در کلمات کلیدی مهم به دست بیاورند. اما یک مشکل بزرگ در مورد ربات ها و بهروزرسانی های گوگل وجود دارد:
الگوریتم های گوگل به طور پیوسته در حال تغییر و بهروزرسانی هستند
در این صورت ممکن است با بهروزرسانی ربات های گوگل، جایگاه خود را از دست بدهید. پس باید چه کار کنیم؟
بهترین کار این است که خودمان را برای تغییرات جدید گوگل آماده کنیم. گوگل تغییرات آتی سئو را معمولاً به صورت نجوا منتشر میکند؛ به این معنی که ابتدا یک مفهوم و تکنیک جدید معرفی میشود و سپس به مرور تاثیر آن در بهبود جایگاه اثبات میشود. وقتی این تغییرات ثابت شد، همه به دنبال اعمال بهروزرسانی در سئو سایت خود هستند.
در این سری مقالات یک مجموعه آموزشی ارزشمند تحت عنوان «سئو 2019» برایتان آماده کردیم تا بتوانید به خوبی نجواهای گوگل را بشنوید. با خواندن این مقالات از آخرین اخبار، تغییرات و پیش بینی های حوزۀ سئو و دیجیتال مارکتینگ باخبر میشوید.
این سوالی است که هر کسی با دیدن عنوان «سئو 2021» از خودش میپرسد. آیا تکنیک های آموزش تولید محتوا و سئو که در حال حاضر خوب جواب میدهند در سال های آینده منسوخ یا اثرشان کم میشود؟
در پاسخ باید بگوییم خیر. تنها اثر برخی از روش های سئو با مرور زمان بیشتر یا کمتر میشود. یعنی مثلاً ممکن است دادن رپورتاژ آگهی همچنان به روش اصولی همچنان به بهبود رتبه سئو سایت شما کمک کند، ولی به دلیل بهروزرسانی های جدید در اعتبار دامنه، ممکن است اثر رپورتاژ آگهی کمرنگ شود.
بعد از اینکه این سوال مهم را پاسخ دادیم به این موضوع میرسیم که آیا ترندهای جدیدی در سئو 2021 ظهور میکنند؟
برای سادگی درک شما از سئو در سال های آینده، بهتر است هر کدام را جداگانه توضیح دهیم.
در این صفحه مهم ترین و تاثیرگذارین تکنیک های جدید سئو را به شما معرفی میکنیم. ولی اگر قصد دارید به طور خلاصه با این راز و رمز های آشنا شوید، در ادامه توضیحات مختصری درباره هر بخش به شما دادیم.