اولین دیتاسنتر ابری کشور افتتاح شد

Images
Images
Images
Images

اولین دیتاسنتر ابری کشور افتتاح شد

  • وِیژه
  • 2,149 بازدید

افرانت با حضور وزیر ارتباطات و معاونانش اولین دیتاسنتر ابری کشور را به صورت رسمی بهره برداری کرد. این  cloud datacenter به عنوان اولین مرکز داده ابری کشور شناخته می‌شود.

مدیر عامل شرکت افرانت در افتتاح دیتاسنتر ابری این شرکت که با حضور وزیر و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران بخش خصوصی برگزار شد، به حمایت دولت یازدهم از بخش خصوصی و تلاش در جهت توسعه اینترنت پرسرعت در کشور اشاره و اعلام کرد:

"پهنای باند کشور در دولت تدبیر و امید ۸ برابر شده که این موضوع نشان دهنده، عزم دولت در توسعه اینترنت و خدمات ICT است."

 

فریدون قاسم زاده ادامه داد:

"در حالی که در طول ۳۰ سال پیش تنها ۴۰۰ هزار موبایل دارای باند پهن در کشور بود امروز ۳۴ میلیون تلفن همراه دارای اینترنت باند پهن داریم. ۶۵ میلیون گوشی هوشمند معادل ۷۰ درصد کاربران تلفن همراه در کشور وجود دارد. با آنکه شبکه ADSL و وایمکس رشدی نداشته اما پهنای باند دریافتی ADSL از کیلوبیت برثانیه به مگابیت برثانیه افزایش یافته است."

 

مدیر عامل افرانت ضمن تقدیر از راه اندازی چهار مرکز تبادل ترافیک داده‌ی داخلی در شهرهای مشهد، تهران، تبریز و شیراز خاطر نشان کرد:

"نصب این مراکز در ۴ نقطه پرترافیک کشور باعث افزایش سرعت توسعه می‌شود."

 

وی شبکه‌ی ابری را جزو ۱۰ تکنولوژی برتر دنیا بر شمرد و اظهار داشت:

"با استفاده از این شبکه کاربران بسته به نوع سرویس درخواستی و با هزینه‌ی کم می‌توانند از خدمات این شبکه استفاده کند. برای راه اندازی مرکز داده ابری از تسهیلات دولتی و بانکی نیز استفاده شده است."

 

فریدون قاسم زاده گفت:

"در حال حاضر ۲ درصد از ظرفیت این دیتاسنتر در اختیار شرکت‌های بخش خصوصی قرار گرفته است. این شرکت در نظر دارد بهمن ماه سال جاری یا نهایت اردیبهشت ماه سال آینده TELCO  CLOUD را برای شبکه‌ی همراه اول در ۳ شهر کشور و در مجموع ۹ مرکز بهره برداری کند."

 

به گفته‌ی مدیرعامل افرانت، این شرکت برای راه‌اندازی مرکز داده‌ی ماژولار در حال بررسی و فراهم کردن مقدمات است تا کلنگ این دیتاسنتر در دولت یازدهم بخوردقاسم زاده همچنین به ایجاد کارگروهی جهت بررسی استقبال کم بخش خصوصی نسبت به ایجاد دیتاسنتر در کشور اشاره کرد و گفت:

"وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از این پیشنهاد استقبال کرده است و امیدواریم دلایل این موضوع روشن شود."

 

منبع: زومیت

پست های تصادفی

نقص امنیتی در Firefox 16
نقص امنیتی در Firefox 16
حتما شما هم مایل نیستید که یک سایت خرابکار بداند شما از کدام سایت‌ها بازدید کرده‌اید یا...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو